Ezen a héten vasárnap reggel támad a Formula-E

A megszokott szombat délutáni időponttól eltérően ezen a héten vasárnap reggel 9:00 órakor rajtol a Formula-E mezőnye. A változás oka az időeltolódás, ugyanis a sorozat ötödik futamát Hongkongban rendezik, ahol helyi idő szerint a szokásos módon szombaton reggel 7:00 órától kezdődik a megnyitó, de az magyar idő szerint éjfélre esik. Az ottani 16:00-ás futamkezdés magyar idő szerint vasárnap reggelre tolódik, ami jó hír annak, aki nem akar éjszaka felkelni egy kis autósport kedvéért.

A főbb események helyi idő szerint (Hongkong) Forrás: fiaformulae.com

A 2018/2019-es szezonban ez lesz az ötödik verseny, tehát még a felénél sem járunk a 13 futamból álló évadnak. Egyébként vasárnap vághat neki 50. alkalommal elektromos formaautó hivatalos versenynek, szóval már csak emiatt a kerek szám miatt is megéri nézni. Akik most kapcsolódtak be, azoknak is érdemes elkezdeni követni a sorozatot, ismerkedni a helyszínekkel, szabályokkal és egy picit megvizsgálni a pilótákat. Egy két arc ismerős lehet a F1-ből és más autóverseny szakágakból is. A szabályok közül talán a legérdekesebbek a fanboost-ra és az attack mode-ra vonatkozók.

A 2018/2019-es versenynaptár az 5. futamtól. Forrás: fiaformulae.com

A legutóbbi maratonira nyúlt, de a pályán hihetetlenül eseménydús verseny után 18 pilótának van világbajnoki pontja a 22-ből (ha a két beugró versenyzőt nem számítjuk). A pontversenyt jelenleg Jerome D’Ambrosio a Mahindra Racing pilótája vezeti 53 ponttal, a második helyen Antonio Felix Da Costa áll 46 ponttal a BMW I Andretti Motorsport csapatából, őt követi egy ponttal lemaradva Sam Bird az Envision Virgin Racing színeiben. A verseny szorosságát érzékelteti, hogy még a tizedik helyen álló Edoardo Mortara is 27 pontot szerzett, ami részben az ügyesen megalkotott szabályrendszerből, részben a versenyzők egymáshoz képesti elenyésző különbségeiből adódik.

EZT OLVASTAD MÁR?  Formula-e hétvége felépítése
A 2018/2019-es szezon állása 4 futam után. Forrás: fiaformulae.com

A hongkongi kikötőben felállított pálya meglepően összetett és technikás. A két hosszú egyenessel és több éles körforgalomszerű kanyarral tarkított, aszfaltcsík 1860 méter hosszú és az óramutató járásával megegyező a haladási iránya. A rajtot követően a versenyzőknek nagyon kell figyelni egymásra és saját magukra is, hogy túléljék az első visszafordítót. Az utána következő, (a pálya leghosszabb egyenese) talán már kellőképp széthúzza a mezőnyt, hogy a második kanyarban a balesetek elkerülhetőek legyenek.

A hongkongi pálya rajza. Forrás: fiaformulae.com

A szabadedzések a Formula-E Youtube csatornáján, a futam pedig az Eurosport 1 TV csatornán követhetők élőben, ahogy azt már korábban megszokhattuk. A Formula-E világának híreiért és a futamok beszámolóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Elektromos autót használsz?

Magyar Péter

Végzettségem szerint villamosmérnök és közgazdász vagyok. 10-15 éve olvasok autós magazinokat. Azóta várom az elektromos autók elterjedését de még ma is hatalmas az ellenállás a műfajjal szemben. Írásaimmal szeretném érthetővé tenni az elektromos járművekkel kapcsolatos fogalmakat, mértékegységeket és szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy milyen szempontok szerint érdemes közelíteni a villanyautózás felé.