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
auto

Új rekordot állított fel Romain Dumas a Volkswagen I.D. R volánja mögött a Nürburgring-Nordschleife aszfaltján az elektromos autók kategóriájában: a francia versenypilóta leggyorsabb köre 6 perc 5,336 másodpercig tartott a világ egyik leghíresebb versenypályáján, átvéve ezzel a trónt Peter Dumbrecktől, aki 2017-ben egy NIO EP9-cel futott 6 perc 45,9 másodperces köridőt. Az abszolút rekord megdöntése azonban nem sikerült a Volkswagen Motorsport részlegnek, így a német versenypálya mindenkori királya továbbra is egy Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces idővel. Romain Dumas azt nyilatkozta, hogy teljesen elégedett az eredménnyel, mivel az autó minden egyes körben egyre jobban teljesített, és a teszt rengeteg olyan tapasztalattal gazdagította a csapatot, amelyek segítenek a mérnököknek még jobban megérteni a tisztán elektromos autó működését, és felkészíteni a következő rekordkísérletre.

Bár a cél eredetileg az elektromos kategória meghódítása volt, így a 6 perc 15 másodperces köridő elérése lebegett Dumas szemei előtt, a Volkswagen korábban azt nyilatkozta, hogy a szimulációk alapján akár 5 és fél perc alá is bevihető a kocsi, ám természetesen a valós körülmények közbeszóltak. A mérnököknek például oda kellett figyelniük az energiatakarékosságra, ami a teljesítmény korlátozását eredményezte. Ha nagyobb akkumulátort kapna az I.D. R, akkor a lóerőket is feljebb lehetne tekerni, ám értelemszerűen ez a jármű tömegét is növelné. A villanyautó átlagsebessége elérte a 206,96 km/h-t, és a NIO-t úgy sikerült megvernie, hogy a  villanymotorok összteljesítménye majdnem a fele a kínai sportautóénak (680 lóerő az 1340-nel szemben), ám a hibrid meghajtás ellen egyelőre meg kell küzdeni az erő és a takarékosság közötti okos egyensúlyozás problémájával.

https://youtu.be/9nNfNjH_rAE

Romain Dumas és az I.D. R egy éven belül három versenypályán is új rekordot állított fel: tavaly nyáron az amerikai Pikes Peak International Hill Climb futamon utasított mindenkit maga mögé meghajtástól függetlenül, majd pedig az angliai Goodwood Festival of Speed versenyen győzedelmeskedett az elektromos kategóriában. A sikerszéria természetesen nem áll meg itt, hiszen az I.D. R kiváló reklámot csinál mind a gyártó elektromobilitási tevékenységnek, mind az elektromos versenysportnak. Ha minden igaz, a következő megálló Kína, ahol egy rendkívül veszélyes pályával kell megküzdenie a versenypilótának.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.