Új rekordot állított fel Romain Dumas a Volkswagen I.D. R volánja mögött a Nürburgring-Nordschleife aszfaltján az elektromos autók kategóriájában: a francia versenypilóta leggyorsabb köre 6 perc 5,336 másodpercig tartott a világ egyik leghíresebb versenypályáján, átvéve ezzel a trónt Peter Dumbrecktől, aki 2017-ben egy NIO EP9-cel futott 6 perc 45,9 másodperces köridőt. Az abszolút rekord megdöntése azonban nem sikerült a Volkswagen Motorsport részlegnek, így a német versenypálya mindenkori királya továbbra is egy Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces idővel. Romain Dumas azt nyilatkozta, hogy teljesen elégedett az eredménnyel, mivel az autó minden egyes körben egyre jobban teljesített, és a teszt rengeteg olyan tapasztalattal gazdagította a csapatot, amelyek segítenek a mérnököknek még jobban megérteni a tisztán elektromos autó működését, és felkészíteni a következő rekordkísérletre. Bár a cél eredetileg az elektromos kategória meghódítása volt, így a 6 perc 15 másodperces köridő elérése lebegett Dumas szemei előtt, a Volkswagen korábban azt nyilatkozta, hogy a szimulációk alapján akár 5 és fél perc alá is bevihető a kocsi, ám természetesen a valós körülmények közbeszóltak. A mérnököknek például oda kellett figyelniük az energiatakarékosságra, ami a teljesítmény korlátozását eredményezte. Ha nagyobb akkumulátort kapna az I.D. R, akkor a lóerőket is feljebb lehetne tekerni, ám értelemszerűen ez a jármű tömegét is növelné. A villanyautó átlagsebessége elérte a 206,96 km/h-t, és a NIO-t úgy sikerült megvernie, hogy a villanymotorok összteljesítménye majdnem a fele a kínai sportautóénak (680 lóerő az 1340-nel szemben), ám a hibrid meghajtás ellen egyelőre meg kell küzdeni az erő és a takarékosság közötti okos egyensúlyozás problémájával. https://youtu.be/9nNfNjH_rAE Romain Dumas és az I.D. R egy éven belül három versenypályán is új rekordot állított fel: tavaly nyáron az amerikai Pikes Peak International Hill Climb futamon utasított mindenkit maga mögé meghajtástól függetlenül, majd pedig az angliai Goodwood Festival of Speed versenyen győzedelmeskedett az elektromos kategóriában. A sikerszéria természetesen nem áll meg itt, hiszen az I.D. R kiváló reklámot csinál mind a gyártó elektromobilitási tevékenységnek, mind az elektromos versenysportnak. Ha minden igaz, a következő megálló Kína, ahol egy rendkívül veszélyes pályával kell megküzdenie a versenypilótának. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!