Majdnem összetört, de végül Angliában is rekordot döntött a VW I.D. R Pikes Peak

A coloradói  Pikes Peak hegyi futamon mutatott lenyűgöző teljesítménye után a Volkswagen által fejlesztett 670 lóerős tisztán elektromos versenyautó azzal a céllal érkezett az európai kontinensre, hogy az idei Goodwood Festival of Speed versenyén is megdöntse az elektromos kategóriában felállított rekordot. Ám bármennyire is veszélyes a mély szakadékokkal határolt 20 kilométer hosszú pálya a Sziklás-hegységben, ahol Romain Dumas a VW I.D. R Pikes Peak versenygépben ülve minden komolyabb probléma nélkül lett győztes, megdöntve a célként kitűzött, és a mindenkori rekordot is, az angliai pályán töltött idő talán még jobban megizzasztotta a francia versenypilótát, ahol a rövidebb, mindössze 2 kilométeres szakaszon sokkal kiélezettebb verseny zajlott az indulók között. A Volkswagen marketingesei talán átaludták a hétvégét, vagy a honlap szerkesztője felejtett el rányomni a frissítés gombra, ugyanis e cikk írásakor a németek még nem dicsekedtek el a hétvégi produkciójukkal, mindenesetre akit az érdekel, hogy sikerült-e Richmond hercegének birtokán is rekordot döntenie a német gyártónak, az a hivatalos sajtóanyag nélkül is rátalálhat az eredményre egy rövid keresés után, sőt, a futamról készült felvételek is megtekinthetőek a goodwoodi rendezvény hivatalos honlapján.

A videókból, és néhány külföldi autós hírportál cikkéből kiderült, hogy bizony Romain Dumas és villanyautója Angliában is túlszárnyalta az elektromos járművek kategóriájában elért legjobb időt: a leggyorsabb futamán 43,05 másodperc alatt teljesítette a távot a pilóta, ezzel több mint 4 szekundumot ráverve a korábbi 47,34-es rekordra, amit Jonny Cocker 2013-as sprintje után mutatott a stopperóra egy Lola-Drayson B12 69/EV-ben ülve. Ezzel az I.D. R Pikes Peak az egész rendezvényen a leggyorsabb volt, maga mögé taszítva minden más villanyautót, és hagyományos meghajtású járművet egyaránt. A korábbi elektromos rekordot azonban egy másik villanyautó is megdöntötte a hétvégén, mégpedig a gyönyörű Nio EP9, mely 44,61 másodperc alatt ért célba, habár biztos nem bánták volna a nézők, ha egy kicsit tovább mutogatja magát az aszfalton.

EZT OLVASTAD MÁR?  e-Tron visszahívás világszerte
Nio EP9

Ugyan a Volkswagen versenyautója a többi villanyautóval közösen ismét demonstrálta, hogy a villanymeghajtás nem egyenlő a lassúsággal és az unalommal, a makulátlan amerikai sikert nem tudta megismételni a gyártó, hiszen Nick Heidfeld 1999-es mindenkori rekordjáról egy kevéssel lecsúszott Romain Dumas, jóllehet a német pilótának egy McLaren MP4/13 Formula 1-es autó kellett ahhoz, hogy a 41,6 másodperces sprintidőt magáénak tudhassa. Az I.D. R Pikes Peak végül a második pozícióról is lemaradva csak a harmadik mindenkori leggyorsabb tudott lenni, ám a VW csapata elárulta, hogy jövőre mindenképp szeretnének visszatérni a goodwoodi pályára, az autó ugyanis egy sokkal jobb időt is tudott volna futni, ha lett volna elég idejük az amerikai verseny után a goodwoodi futamra ráhangolni a járművet. „Ezt az autót a Pikes Peak-re terveztük, egy 20 kilométeres versenyre. Túl sok az energia erre a futamra. Az autó nem 1,8 kilométeres pályára van tervezve, de azt hiszem, van pár ötletünk, hogy hogyan tegyük gyorsabbá a jövőben.”   

Az biztos, hogy a VW I.D. R Pikes Peak suhanását látva Nick Heidfeld is nehezen hitte el, hogy továbbra is ő a csúcstartó, ám nem az egykori Formula 1-es pilóta volt az egyetlen, akire Romain Dumas ráhozta a frászt: valószínűleg a Volkswagen csapattagok és a pálya mellett álló nézők szíve egyszerre állt meg egy pillanatra, mikor egy szombati próbafutamon a francia pilóta a füvön megcsúszva majdnem a szénakazalban végezte, amely nem biztos, hogy megmentette volna a nézőket és az autót a komolyabb sérüléstől. A rutin viszont őrangyalként vigyázott minden jelenlévőre, és segített a pilótának egy óriási mentéssel visszakormányozni a versenyautót az aszfaltra, így a jármű teljes épségét megőrizve keresheti következő futamát egy újabb rekord felállításához.

Elektromos autót használsz?