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 Ha személyesen nem is, de a CleanTechnica stábjának alábbi három videóját végignézve rövid betekintést nyerhetünk a Tesla freemonti üzemébe. Az első rész a présüzem bemutatásával kezdődik, láthatjuk, ahogy az alapanyag Model 3 karosszéria elemekké alakul. Érdekes összehasonlítani, mennyit gyorsult a robotok mozgása egy korábbi, 2012-ben készült felvételhez képest. A karosszériaelemek gyártása heti hét napon, napi 24 órában folyik. A videón bemutatott következő helyszín a hatalmas raktár, amelyben 4 emelet magasan tárolják a karosszériaelemeket. A második részben a Tesla Model 3 üléseinek gyártását láthatjuk, melyek a hatalmas komplexumtól kicsit távolabb, három kilométerre egy kisebb épületben készülnek. Egyelőre egy gyártósor üzemel, de tervezik egy második sor beindítását is. A Tesla egyedülálló az autógyárak között abban, hogy nem külső gyártó készíti az autók üléseit, a többi gyártó ezt a tevékenységet külső cégnek kiszervezve végzi. Ennek oka a költséghatékonyság, valamint az, hogy így az üzemben kizárólag Tesla elvárásait kell teljesíteni, egyéb gyártókkal nem kell foglalkozni. Vannak olyan dolgok, amit a Tesla gyárban nem mernek robotokra bízni, ilyen például a vezetékek elhelyezése az ülésekben vagy a bőr üléshuzat elhelyezése. A harmadik videó a karosszéria üzemet és az összeszerelést mutatja be, ahol a hegesztő robotok a Model 3 autók karosszériaelemeinek hegesztését végzi. A karosszériaüzem 90 %-ban automatizált. A Tesla robotjai nem csak szerszámcserére, de egyfajta csoportmunkára is képesek. A karosszéria összeszerelése és festése után a CleanTechnica csapata az autó első tengelyének összeszerelését vette filmre, végül az akkumulátor és a futómű a karosszéria alá kerül. A minőség ellenőrzést is robotok végzik, az összeszerelt autókról részletes fényképek készülnek, ami bekerül egy központi adatbázisba, a rendszer összehasonlítja a képeket és pontozza az egyes gépeket az összeszerelési minőség szempontjából, ha a pontszám alacsony lenne, a mérnökök beavatkoznak és elvégzik a szükséges beállításokat. Nagyon fontos, hogy nem mintavételezéssel történik a minőségellenőrzés, az autók 100 %-át, azaz minden egyes példányt megvizsgálnak a robotok. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!