PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A kínai Tianmen hegység meredeken az égbe törő sziklafalai között tekergő Tianmen Shan Big Gate Road a maga 99 tűhegyes kanyarjával a világ egyik legveszélyesebb útja: elég csak egy pillanatra elmerülni a festői táj szépségében vezetés közben, és máris egy több száz méter mély szakadék alján találhatjuk magunkat. Mindez meg is magyarázza, hogy miért nem jutott még eszébe senkinek, hogy egy versenyautóval érkezzen a 11 kilométer hosszú szakaszra, és padlóig nyomva a gázpedált felfusson az 1300 méterrel a tengerszint felett magasodó csúcsra egy hivatalos rekordért. A kínaiak a „Mennyország Kapujának” nevezik a helyet, ami egészen találó, hiszen az út szűk és meredek, az időjárás kiszámíthatatlan, a sziklafal pedig bármikor megindulhat, azaz minden tényező a túlvilágra vágyók dolgát könnyíti – kitűnő terep ez tehát Romain Dumasnak, aki a Volkswagen I.D. R Pikes Peak pilótájaként az amerikai hegyi futam és a brit Goodwood fesztivál versenyeseményei után ide is ellátogat, hogy ismételten kivívja az érdeklődők elismerését.

Nincs baj, csak egy újabb sima kiruccanás lesz az I.D. R számára, Forrás: Volkswagen AG

Mivel a szerpentineken ez idáig csak néhány óvatos driftbajnok parádézott, és egyébként kizárólag a turistákat szállító buszok használhatják, a hegységnek egyelőre nincs csúcstartója, ám ez nem akadályozza meg a Volkswagen Motorsportot egy újabb rekord bezsebelésében. A futam előtt a VW China egy gamer rendezvényt fog szervezni, ahol a résztvevők felállíthatják a saját legjobb idejüket a virtuális valóságban az I.D. R-rel, ezeket próbálja majd megdönteni a francia versenypilóta a való életben, valós körülmények között idén szeptemberben. Tekintve, hogy Kínában mekkora kultúrája van az e-sportnak, ez lehet az eddigi legnagyobb kihívás Dumas számára. A tisztán elektromos meghajtás persze sokat segít a hegyi felfutón, de az 500 kW teljesítményű villámgyors bestiában izzadva lényegesen rizikósabb lesz a mutatvány, mint egy kényelmes székben ülve.

A 41 éves pilóta ennek ellenére nem izgul:

„Eddig csak képekről és néhány videóról ismertem az utat. A környék egészen figyelemre méltó, mint egy filmdíszlet. Az útvonal kanyargós, őrülten szűk bizonyos helyeken, és nagyon egyenetlen. Mindenképpen különleges élmény lesz, de várom már ezt az új kihívást.”

Forrás: Volkswagen AG

A China Challenge előtt azonban vár még egy fontos állomás a Volkswagenre, mégpedig a németországi Nürburgring-Nordschleifen pálya, ahol az elektromos autóval elért legjobb köridő felállítása a cél, de a hagyományos járművek eredményei sincsenek biztonságban. A „Zöld Pokolként” is ismert pályán a nyáron kerül sor a rekordkísérletre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.