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
auto
2024. 04. 26. péntek

Egy korábbi cikkünkben tárgyalt okok miatt mi nem tartjuk a hidrogént a jövő üzemanyagának a személyi közlekedésben, mégis rengetegen választanák még mindig az üzemanyagcellás technológiát az akkumulátoros elektromos hajtás helyett. A Toyota 2014-ben piacra dobott Mirai modelljéből világszerte körülbelül 10 ezer darabot adott el, ami megerősítette a japán autógyártó hidrogénautózásba vetett hitét. Olyannyira, hogy a Miraiból egy második generáció is készül, aminek végtelenül jót tett a fejlesztésbe öntött pénz – egy csúnyácska különcből vonzó sportszedán lett.

Jól tudja a Toyota is, hogy a vásárlók nem csak az ígéretes specifikációk miatt fogják hazavinni az autót, így teljesen érthető, hogy külön figyelmet fordítottak a tervezők egy olyan dizájn megalkotására, ami után megfordulnak a járókelők az utcán. Az új Mirai egyelőre csak egy koncepció, melyet a Tokiói Autószalonon mutat be a gyártó, de a végleges változat is valami hasonló képet fog mutatni. Első ránézésre is látható, hogy az elődhöz képest megváltoztak a dimenziók, az autó hosszabb (4,935 méter) és szélesebb (1,885 méter) lett, és a tengelytávja is nőtt (2,92 méter). Ebből adódóan az utastér is tágasabb lett, immáron nem négy, hanem öt személy utazhat a kocsiban kényelmesen.

Ami kívülről nem látszik, az a hajtásláncban elért fejlesztések: a megújult rendszer és a nagyobb hidrogéntartály 30%-kal nagyobb hatótávot kölcsönöz a Mirainak, ami így akár 650 kilométert is meg tud tenni egy tankkal. Az új, áramvonalasabb formaterv, és az alacsonyabbra helyezett tömegközéppont egy teljesen más vezetési élményt kínál a sofőr számára, mint az előző generációs hidrogén-Toyota.

A sportosabb Mirai 2020-ban jelenik meg, elsőként Japánban, Észak-Amerikában, és Európában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.