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 Az XC40 azon modellek egyike, aminek az elektromosításával a Volvo nagyon nehezen tudna mellényúlni: egyszerre kompakt és tágas, sportos és elegáns, fiatalos és komoly, az eladási számok pedig azt mutatják, hogy éppen erre van szüksége a népnek. Az autós magazinok egyöntetűen pozitív hangvételű tesztjei, és a 2018-ban megnyert Év Autója cím kellő hírnevet szereztek az autónak ahhoz, hogy ne kelljen hosszas és drága reklámkampányt indítania a svédeknek az elektromos változatokhoz: szeptemberben néhány európai piacon rendelhetővé vált a plug-in hibrid változat, ma pedig a teljesen elektromos meghajtással szerelt kis méretű terepjáróról is lehullt a lepel. Nem sokkal a livestream előtt a Volvo új modellvonalat indított Recharge néven, mely valamennyi PHEV és BEV meghajtású modelljét magába foglalja a vállalatnak, így hivatalosan az XC40 Recharge nevet kapta az első kibocsátásmentes Volvo. Ennek leginkább marketing szempontjából van jelentősége, így igyekszik felhívni a Volvo az emberek figyelmét az elektromos autóira. Volvo XC40 Recharge Volvo XC40 Recharge Azt már korábban leszögezte az autógyártó, hogy a dizájnelemek csak ott fognak változni, ahol azt a hajtáslánc cseréje indokolttá teszi. Ahogy az minden villanyautónál, ez az XC40-nél is elsősorban az elülső hűtőrácsot jelenti: a Volvo embléma körüli korábban fekete rácsozás egybeolvadt és felvette a jármű színét. Leszámítva a kipufogók hiányát, az elektromos SUV hátulról pont ugyanúgy fest, mint belsőégésű motoros testvére. A motorcsere azonban egy nagy előnnyel járt a villanyautó javára, ugyanis a méretes szerkezet kivételével hely szabadult fel a motorháztető alatt, amit a Volvo elülső csomagtartónak (frunknak) alakított ki, így a villanyos XC40 több csomagteret kínál, mint a hagyományos változat. Volvo XC40 Recharge Kompakt kialakítása ellenére egy egészen méretes akkupakkot tudtak bepasszírozni a fejlesztők az autó aljába, az energia tárolását 78 kWh-nyi lítium-ion akkumulátor végzi. Ez a WLTP szerint 400 kilométer körüli hatótávra elegendő egy töltéssel. A töltési teljesítmény fedélzeti töltővel 11 kW, DC hálózaton pedig 150 kW áll rendelkezésre, amivel a 80%-os töltöttséghez 40 percre van szükség. Az összkerék-meghajtást adó két villanymotor összesen 300 kW (408 lóerős) teljesítményt generál, ami egy meglehetősen vonzó gyorsulást eredményez: nulláról százra 4,9 másodperc alatt ér fel az SUV. Az autó tömege egyébként 2150 és 2250 kg között alakul az extráktól függően, és maximálisan 1500 kg vontatható vele. Az XC40 Recharge a legelső Volvo, mely over-the-air frissítést kap, azaz ahogyan Henrik Green vezető fejlesztő fogalmazott, többé már nem az elkészültének pillanatában a legjobb az autó, hanem folyamatosan fejlődik. A villany-terepjáró abban is az első, hogy a Googlelel való együttműködésnek köszönhetően Android alapú az infotainment rendszere, azaz a vásárlók egy nagyon ismerős és közkedvelt felülettel találhatják szembe magukat. Ennek legnagyobb előnyei a folyamatosan frissülő Google Assistant és Google Maps alkalmazások használata, valamint a számtalan autós alkalmazás, melyhez a Google Play biztosít hozzáférést. Minderről egy korábbi cikkünkben már írtunk, több információt nem árult most el a Volvo. Az XC40 Recharge bemutatója előtt a fenntarthatósági céljairól is beszélt a Volvo, melyeket egyrészt járművei károsanyag-kibocsátásának csökkentésével, másrészt a vállalat egész működésének újragondolásával tervez elérni. A megújuló energiaforrások segítségével, környezettudatos anyaghasználattal, újrahasznosítással és újrahasználattal 2025-re 40%-ot lefaragna autóinak karbonlábnyomából a 2018-as szinthez képest, 2040-re pedig már egyáltalán nem járulna hozzá a klímaváltozáshoz a gyártó. Ehhez elektromos autókra is szükség lesz, hat év múlva már minden második világszerte eladott Volvonak tisztán elektromosnak kell lennie. Innentől kezdve valamennyi új modell kap elektromos változatot, melyek vagy teljesen villanyosként, vagy plug-in hibridként csatlakoznak az új Recharge modellvonalhoz. A Volvo azt is megígérte, hogy a következő öt év mindegyikében kiad egy új tisztán elektromos személygépkocsit. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!