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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Cybertruck enyhén szólva is rendhagyó, megosztó dizájnja felrobbantotta az internetet: beindult a mémgyár, záporoztak a poénok és a beszólások, s most már azok is elkezdték megkérdőjelezni Elon Musk mentális épségét, akik ingerküszöbét eddig valahogyan nem ütötték meg a Tesla-vezér furcsaságai. A Nikola Motorsnak sem kellett ennél több, hogy a tőle megszokott módon jól odaszúrjon a riválisának: a teherautó-gyártónak éppen volt kéznél egy felesleges pick-up formaterve, amit jó szívvel felajánlott a Teslának. Trevor Milton vezérigazgató az alábbi sorokat címezte Twitteren Musknak a Cybertruck bemutatója után:

„Hello, Elon, mi nem építünk autókat vagy pick-upokat, de örömmel odaajándékozom ezt a formatervet, ha a csapatod egy szélesebb piaci közönséget szeretne elérni. Ezt az én csapatom tervezte minden eshetőségre felkészülve, de boldogan megengedem, hogy megépítsétek, mert mi nem fogjuk. Szólj, hogy mit gondolsz, és beszélünk. ”

A bejegyzés alatt többen a Tesla védelmére keltek, mire Milton tisztázta, hogy ő csak segíteni szeretett volna, hiszen a dizájnt bármelyik nagy autógyártónak eladhatná jó pénzért. A kaliforniai autógyártó sikeréért viszont nem kell aggódnunk, merthogy mint azóta kiderült, a golyóálló platósból kevesebb mint két nap alatt 146 ezret rendeltek a fogyasztók. Úgy tűnik, hogy a rajongók és a gyűlölködők által terjesztett ingyenreklám meghozta a gyümölcsét.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.