Petíció indult a Ford Mustang Mach-E ellen

Előre borítékolható volt, hogy lesz egy csoport, amelyik nagyon nem fog örülni a Mustang emblémának a Los Angelesben bemutatott Ford Mach-E villanyautón. Úgy tűnik azonban, hogy az ikonikus amerikai izomautó legnagyobb rajongóinak szemét nem is a benzinmotor hiánya szúrja, hanem a crossover kialakítás, ami szerintük nem méltó a Mustang örökségéhez, annak ellenére sem, hogy a Ford tervezői szemmel láthatólag mindent megtettek, hogy a jellegzetes dizájn felismerhető legyen a terepjárón. A Ford lépése akkora felháborodást váltott ki, hogy három nappal ezelőtt egy petíció is elindult a Mach-E ellen, azt követelve az autógyártótól, hogy vegye le a pónijelvényt a kocsiról.

A kezdeményezést Jimmy Dinsmore indította, aki nem csupán egy sértődött hétköznapi rajongó, hanem igazi Mustang-szakértő, valamint e legendás autócsalád fejlesztéséről szóló Mustang by Design című könyvnek a társszerzője, azaz nála jobban senki sem tudja, hogy milyen radikális irányváltást jelent a négyajtós terepjáró a sportautók sorában. A petíció jelenleg 8200 aláírónál tart.

Nem az elektromosítás a probléma a Mustang Mach-E-vel, hanem e név ráaggatása egy olyan autóra, ami nem kétajtós, alacsonypadlós, hosszú motorháztetős – ahogyan Gale Halderman eredetileg megtervezte –, hanem egy teljesen tipikus crossover, ami megszokott manapság az utakon” – magyarázta Dinsmore. Ez pedig mindenképpen jó hír az elektromobilitás szempontjából, hiszen úgy tűnik, hogy a többségnek sikerült elfogadni, hogy idővel a legnagyobb klasszikusokat, és a belsőégésű motorral leginkább összeforrott modelleket is vagy eléri az elektromosítás, vagy teljesen eltűnnek. Függetlenül attól, hogy egyetértünk-e a Forddal, és méltónak érezzük-e a Mustang nevet a Mach-E-n, azt el kell ismernünk, hogy ez a marketinghúzás és az ezt követő felhajtás óriási reklámot csinált a villanyautónak. Akár beadja a derekát az autógyártó a rajongók kérésének, akár nem, a Mach-E nevet mindenki egy életre megjegyezte.

EZT OLVASTAD MÁR?  Európai turnén a Ford Mustang Mach-E

Bill Ford, a cég egyik legnagyobb Mustang-rajongó vezető igazgatója egyébként az Autonews hírportálnak elárulta, hogy az autót fejlesztő Edison csapatnak nem volt könnyű dolga meggyőzni őt a Mustang név használatáról. Hosszas vita után a döntés végül csak azután vált egyértelművé, hogy Ford elvitte egy körre a járművet: „amikor vezettem, egyből tudtam, hogy ennek Mustangnak kell lennie”. Az autógyártó egy 20 perces videót is közzétett a Mach-E fejlesztéséről, mely talán a leghangosabb kritikusoknak is segíthet megérteni a névválasztás hátterét:

Aki nem hallgatta még meg a Villanyautósok podcastjának legutóbbi részét, az mindenképp pótolja, hiszen sok érdekesség kiderül benne az elektromos Fordról.

Elektromos autót használsz?