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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Tesla Cybertruck bemutatója egy kitűnő lehetőség reflektorfénybe kerülni az olyan kis vállalatok számára, amelyek pickupja máskor nem kapna különösebb hírverést. Ilyen például a Lordstown Motors, mely egy nagyon fiatal start-up – nevével legelőször november elején találkozhattak az emberek, ez volt ugyanis az a vállalat, mely megvette a General Motorstól a lordstowni autógyártó létesítményt. Akkor a csapat azt ígérte, hogy már a jövő évben hozzálát egy elektromos platós termeléséhez, és tegnap kiderült, hogy tényleg nem viccelnek: elindították az előrendelést az Endurance nevet viselő járművükre.

Ha hihetünk a Lordstownnak, akkor 2020 utolsó negyedévében, tehát pontosan egy év múlva már a vásárlóknál lehet a pickup. Ez azt jelentené, hogy nagyjából a Riviannal egy időben, de a Teslánál biztosan hamarabb kínálna tisztán elektromos alternatívát ebben az amerikai piacon rendkívül fontos autószegmensben. Az is kiderült, hogy az Endurance ára 52 500 dollár lesz, ami még a 7500 dolláros támogatással együtt is kicsivel több lesz, mint a Cybertruck legolcsóbb változata. Nem tudni viszont, hogy mit kapunk ezért a pénzért, hiszen műszaki adatokat nem árult még el a Lordstown, mindössze annyit, hogy a pickupja a legelső sorozatgyártásba kerülő jármű lenne, mely kerékagy-villanymotorokat használ. A start-upnak minden bizonnyal még működő prototípusa sincs, hiszen csak a fent látható vázlatrajzokat tette közzé, így felmerül a kérdés, hogy hogyan akarja egy éven belül felpörgetni a termelést a frissen vásárolt gyárban

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.