PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Tényleg komolyan gondolják: ezt tudja a Tesla Cybertruck

Hát… érdekes. A legnagyobb jóindulattal talán ez az első reakcióm a Tesla Cybertruckra.

Az biztos, hogy sokkolni sikerült a közönséget és konkrétan azt vártam, hogy egyszer csak előhozzák az igazi autót és ez csak polgárpukkasztás volt. Pedig nem, komolyan gondolják.

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

Megdöbbentő forma

Elon Musk próbált minket figyelmeztetni, hogy az autó úgy fog kinézni, mintha egy sci-fiből gurult volna ki. Legközelebb mindenki a saját felelősségére ignorálja, amit a Tesla első embere mond.

Hogy ez hány embernek fog így tetszeni, azt én még nem látom, de azt egyelőre valószínűtlennek tartom, hogy százezrével váltsanak a Ford F-150 ügyfelek.

A kocsi formavilága egyszerre emlékeztet az amerikai lopakodó gépekre és a sötét jövőképű sci-fik atomháború utáni világára.

A sajtófotókon egyébként kicsit jobban fest a járgány mint a bemutatón – vagy csak kezdi feldolgozni az immunrendszerem a sokkot -, de azért azt még nem látom, hogy ezzel begurulok a Tesco parkolóba.

Törhetetlen de picit törik

Az autó nem hagyományos karosszériaelemekkel rendelkezik, hanem egy harmincszorosan hideg préselt rozsdamenetes acélburkot építettek, amit fényezni sem fognak.

A színpadon egy hatalmas kalapáccsal demonstrálták, hogy szinte lehetetlen behorpasztani. Elvileg kisebb kaliberű töltényeket is megfog.

A Cybertruck üvege is törhetetlen átlátszó alumínium – ami a színpadon azért csak betört, még ha nem is jutott be az acélgolyó az utastérbe. Ez valószínűleg nem így volt megálmodva, felírhatjuk a félresikerült termékbemutatók kategóriájába. Majd egyszer megtudjuk mi történt.

Impresszív paraméterek

Az autó műszaki paramétereire nem lehet panasz.

A bemutatón levetített videó szerint legyorsulja a Porsche 911-et és elhúzza a padlógázzal hajtott Ford F-150-et. Ahogy sejtettük, van benne 110 és 220 voltos konnektor és légkompresszor is a gépeink részére.

A plató 2 méteres és 2800 literes csomagteret biztosít, amelyet egy rolószerűen működő fedél véd és elvileg elég biztonságos, mert „széf” néven emlegették. Villámtöltőn 250kW-nál is nagyobb a töltési csúcsteljesítmény.

Standard az Autopilot, lesz önvezető (FSD) funkció is, és egy speciális a vontatmányt csatlakoztató funkció is. A rugózása adaptív és sűrített levegőt használ, a kocsi háta kicsit letérdel, ha lenyitjuk a platót. Maximális állásban 40 centiméteres a hasmagassága.

A legolcsóbb, nettó 40 ezer dolláros (12 millió forint) verzió 6,5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld per órára (~97 km/h). Ebben a változatban csak a hátsó kerekeket hajtják. A hatótáv a szigorúbb amerikai EPA szabvány szerint 400 kilométer. 3400 kilót lehet vele vontatni, a megközelítési szög 35 fokos lehet, a legördülési szög 28 fok.

A középső akkumulátorral két motort és 480 kilométeres hatótávot kapunk 60 ezer dollárért, ami nettó 18 millió forint. Ezzel már 4500 kilót vontathatunk és 4,5 másodperces a gyorsulás.

A csúcsmodell 21 milliós áráért cserébe 800 kilométeres a hatótáv, 3 motor kerül az autóba és 2,9 másodperc a gyorsulás 97 kilométeres sebességre.

A kisebb aksis verziók 2021 végén, a nagyobbak 2022-ben jönnek.

Ráadás

Bár erről sokat nem tudtunk meg, de a bemutatón megmutattak egy elektromos quadot is, amivel felálltak a platóra – ezt itt tölteni is lehet.

Galéria:

This slideshow requires JavaScript.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.