Tényleg komolyan gondolják: ezt tudja a Tesla Cybertruck

Hát… érdekes. A legnagyobb jóindulattal talán ez az első reakcióm a Tesla Cybertruckra.

Az biztos, hogy sokkolni sikerült a közönséget és konkrétan azt vártam, hogy egyszer csak előhozzák az igazi autót és ez csak polgárpukkasztás volt. Pedig nem, komolyan gondolják.

Megdöbbentő forma

Elon Musk próbált minket figyelmeztetni, hogy az autó úgy fog kinézni, mintha egy sci-fiből gurult volna ki. Legközelebb mindenki a saját felelősségére ignorálja, amit a Tesla első embere mond.

Hogy ez hány embernek fog így tetszeni, azt én még nem látom, de azt egyelőre valószínűtlennek tartom, hogy százezrével váltsanak a Ford F-150 ügyfelek.

A kocsi formavilága egyszerre emlékeztet az amerikai lopakodó gépekre és a sötét jövőképű sci-fik atomháború utáni világára.

A sajtófotókon egyébként kicsit jobban fest a járgány mint a bemutatón – vagy csak kezdi feldolgozni az immunrendszerem a sokkot -, de azért azt még nem látom, hogy ezzel begurulok a Tesco parkolóba.

Törhetetlen de picit törik

Az autó nem hagyományos karosszériaelemekkel rendelkezik, hanem egy harmincszorosan hideg préselt rozsdamenetes acélburkot építettek, amit fényezni sem fognak.

A színpadon egy hatalmas kalapáccsal demonstrálták, hogy szinte lehetetlen behorpasztani. Elvileg kisebb kaliberű töltényeket is megfog.

EZT OLVASTAD MÁR?  1 hét múlva megmutatják a legújabb Teslát

A Cybertruck üvege is törhetetlen átlátszó alumínium – ami a színpadon azért csak betört, még ha nem is jutott be az acélgolyó az utastérbe. Ez valószínűleg nem így volt megálmodva, felírhatjuk a félresikerült termékbemutatók kategóriájába. Majd egyszer megtudjuk mi történt.

Impresszív paraméterek

Az autó műszaki paramétereire nem lehet panasz.

A bemutatón levetített videó szerint legyorsulja a Porsche 911-et és elhúzza a padlógázzal hajtott Ford F-150-et. Ahogy sejtettük, van benne 110 és 220 voltos konnektor és légkompresszor is a gépeink részére.

A plató 2 méteres és 2800 literes csomagteret biztosít, amelyet egy rolószerűen működő fedél véd és elvileg elég biztonságos, mert “széf” néven emlegették. Villámtöltőn 250kW-nál is nagyobb a töltési csúcsteljesítmény.

Standard az Autopilot, lesz önvezető (FSD) funkció is, és egy speciális a vontatmányt csatlakoztató funkció is. A rugózása adaptív és sűrített levegőt használ, a kocsi háta kicsit letérdel, ha lenyitjuk a platót. Maximális állásban 40 centiméteres a hasmagassága.

A legolcsóbb, nettó 40 ezer dolláros (12 millió forint) verzió 6,5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld per órára (~97 km/h). Ebben a változatban csak a hátsó kerekeket hajtják. A hatótáv a szigorúbb amerikai EPA szabvány szerint 400 kilométer. 3400 kilót lehet vele vontatni, a megközelítési szög 35 fokos lehet, a legördülési szög 28 fok.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kellemes ünnepeket!

A középső akkumulátorral két motort és 480 kilométeres hatótávot kapunk 60 ezer dollárért, ami nettó 18 millió forint. Ezzel már 4500 kilót vontathatunk és 4,5 másodperces a gyorsulás.

A csúcsmodell 21 milliós áráért cserébe 800 kilométeres a hatótáv, 3 motor kerül az autóba és 2,9 másodperc a gyorsulás 97 kilométeres sebességre.

A kisebb aksis verziók 2021 végén, a nagyobbak 2022-ben jönnek.

Ráadás

Bár erről sokat nem tudtunk meg, de a bemutatón megmutattak egy elektromos quadot is, amivel felálltak a platóra – ezt itt tölteni is lehet.

Galéria:

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Elektromos autót használsz?