Az Amerikai Egyesült Államok elektromos autókat támogató adókedvezmény rendszere minden gyártó első 200 000 darab eladott elektromos autójáig a vásárlók jelentős, 7500 dolláros adókedvezményt érvényesíthetnek. A támogatás szabályozása kissé szerencsétlenre sikerült, ugyanis azokat a gyártókat hozza hátrányos helyzetbe (konkrétan Tesla és a General Motors), akik kitaposták az utat az elektromos autók számára abban az időszakban, amikor az akkumulátor még nagyon drága volt. Tesla Model Y (forrás: Tesla) Az elmúlt 10 évben az akku árak nyolcadára csökkentek, így az elektromos autókat a gyártók egyre inkább nyereségesen tudják gyártani, közeledik a hagyományos autókkal az árparitás, így számos országban már az állami támogatások kivezetését tervezgetik. Ebben az időszakban az amerikai piacon azok a gyártók kerülnek jó helyzetbe, akik eddig kivártak, és csak most kezdik a villanyautók gyártását és értékesítését. Audi e-tron Sportback A támogatási rendszernek ezt a hibáját, ami komikus módon épp azokat a külföldi gyártókat (Toyota, Mercedes, BMW, VW csoport) segíti az időben ébredő hazai Tesla és GM ellenében, szerették volna megszüntetni azzal, hogy további 400 000 eladott autóig 7000 dolláros adókedvezményt kapnak a gyártók. Sajnos a terv úgy tűnik nem sikerült, az adókedvezmény kiterjesztése erős ellenállásba ütközött, gyakorlatilag Donald Trump elnök megvétózta azt, mondta el Debbie Stabenow szenátor a Bloomberg információja szerint. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!