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
auto
2024. 07. 27. szombat

Eddig lehetett olcsóbban Teslát venni

elektromos autó piac

Semmiképp nem nevezhető a hét unalmasnak a Teslánál, a leépítések mellett Elon Musk nagyszabású belső átszervezést is bejelentett.

De nem csak a struktúrát, az árazást is átalakították.

Megszűntek a kedvezmények

Az elmúlt hetek óvatos, apró, globális áremelései már előrevetíthették a változást – hazánkban például a vállalat legnépszerűbb autójának legolcsóbb verziója lett drágább 800 ezer forinttal.

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

Drágább mától a Tesla Model Y

Most azonban nem az alapárhoz nyúlt a Tesla, hanem, úgy tűnik globálisan, megszüntette a készleten lévő autók kedvezményeit. Jelenleg csak a bemutató autókat lehet némileg olcsóbban megkapni.

Persze, hogy majd a negyedév végéhez közeledve visszatérnek-e a kedvezmények, azt nagyjából két hónap múlva tudjuk csak meg.

A készletes lista első pár autóján eddig az áthúzott eredeti ár alatt egy kedvezményes összeg szerepelt.

A teljesség kedvéért persze hozzá kell tenni azt is, hogy más márkáknál a listaár csak egy szám, amihez néha már a gyári konfigurátorban ki lehet választani egy milliós kedvezményt, a kereskedésekben pedig sok százaléknyi kedvezményt lehet kialkudni. Ezzel szemben a Teslák fix árasok, hiába nézünk szépen a szalon munkatársaira, alkudni nem lehet az árból.

Ingyen hitel

A vállalat egyébként Kínában nemrég nulla százalékos kamatot vezetett be a Model 3 és a Model Y kisakkus, legolcsóbb változataira, és ma reggel egy pár percre a német webshopban is elérhető volt ez az akció – aztán visszaállt a rendszer az itthonról utópiának tűnő 1,99 százalékos kamatlábra. Elképzelhető, hogy túl korán élesítették az oldal frissítését.

Lehet, kicsit túl hamar húzták meg a ravaszt. Forrás: tff-forum.de

Hazánkban ilyen akció nincs, a magánszemélyeknek maguknak kell hitelintézetet keresniük, a cégautókhoz pedig 6,99 százalékos kamatlábbal érhető el lízing az autógyártó weboldalán.

Jó 10 százalékos leépítésbe kezd a Tesla

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.