Világszerte zajlik olyan új töltési megoldások fejlesztése és tesztelése az elektromos autókhoz, melyek a felhasználók számára egyszerűbbé és gyorsabbá, az energiahálózat számára pedig kevésbé megterhelővé teheti az akkumulátorok feltöltésének folyamatát. A technológiai fejlődésben Európának is szerepe lesz: hivatalosan is elindult a Renault Csoport által vezetett, és az Európai Bizottság által társ-finanszírozott INCIT-EV projekt, mely hét különböző töltési megoldás tesztelését indítja el szerte Európában. A francia autógyártóhoz Észtországból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Hollandiából, Szlovéniából, Spanyolországból, és Törökországból összesen 32 partner csatlakozott, köztük elektronikai vállalatok, egyetemek, intézetek, valamint települési önkormányzatok (a résztvevők teljes listája a Renault sajtóközleményében megtalálható). Az Electreon aszfaltba épített indukciós töltésen dolgozik Svédországban A projekt 2023 decemberéig, azaz 48 hónapig fog tartani, és két fő szakaszban valósul meg: először a felhasználói adatok kiértékelésére kerül sor, azaz az előre kiválasztott helyszíneken töltő villanyautósok szükségleteit és elvárásait összegzik a partnerek, majd pedig áprilistól megkezdődik a töltőberendezések letelepítése és rendszerbe integrálása. A második szakasz ezután indul, 2022 közepétől összesen hét európai helyszínen startol el az innovatív töltési megoldások demonstrációja. Ezek pedig a következők lesznek: Dinamikus indukciós városi töltés Párizsban; magas feszültségű töltőrendszerek Tallin külvárosában; optimalizált kétirányú okostöltés Amszterdamban és Utrechtben; dinamikus indukciós városszéli/távolsági töltés Versailles környékén; autómegosztó parkolójában létrehozott töltőpark Torinóban; alacsony teljesítményű kétirányú töltés (elektromos motorkerékpárok számára egyaránt) és statikus vezeték nélküli töltés a repülőtér taxisávjaiban és a főpályaudvaron Zaragozában. Kétirányú elektromosautó-töltő állomás Hollandiában (forrás: electrive.com) Az INCIT-EV projektet a Horizon 2020 kutatási és innovációs programból támogatja az Európai Unió, a megvalósításhoz szükséges konzorciumot pedig a Renault Csoport hozta létre és koordinálja, így a műszaki fejlesztésért, a költségvetésért, és az ütemtervért is a franciák felelnek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!