Évi 1 millió autóhoz gyárthat 48 GWh akkut a PSA+Opel akku gyára

A német gazdasági és energiaügyi minisztérium bejelentette, hogy az Opel németországi telephelyén tervezett akkumulátor-cella gyártási kapacitás 24 GWh. A gyártani tervezett akkumulátor fejlesztését Franciaországban végzi a Saft, melynek telephelyén szintén 24 GWh gyártási kapacitás kiépítését tervezik, írja az Electrive.

„Terveink szerint 2023-ban kezdődik a három blokk fokozatos kiépítése, melyek mindegyike 8 GWh gyártási kapacitással rendelkezik majd. Ez azt jelenti, hogy évente mintegy félmillió járművet láthatunk majd el a jövőben a „Made in Kaiserslautern” felirattal rendelkező akkumulátorral.” – mondta Michael Lohscheller, az Opel ügyvezető igazgatója. A projektbe körülbelül két milliárd eurót fektetnek be, amivel mintegy 2000 munkahelyet teremtenek.

Az Opel Corsa-e akkumulátora 2019-ben a Frankfurti Autószalonon

A létesítmény kiépítésének befejezését és a gyártás felpörgetését követően a gyártott 24 GWh akkumulátor kapacitás Lohscheller elmondása szerint 500 000 jármű számára lesz elegendő, azaz egy  autóba átlagosan 48 kWh kapacitás épül majd. Ez az érték megközelíti az Opel Corsa-e és a Peugeot e-208 akkumulátor kapacitását, de valamivel kevesebb, mint az. Az ellentmondás megoldása egyszerű: tölthető hibrid modelleket is tervez gyártani a PSA és az Opel, melyekbe kisebb kapacitást építenek be, így az átlagos értékbe beleférnek nagyobb akkumulátorral kapacitással épülő tisztán elektromos autók is.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hihetetlen elektromos pickupot mutatott be egy start-up
Az akku elhelyezése a Peugeot e-208 padlójában

„A Kaiserslautern-ben gyártott akkumulátor cellákat az Opel minden modelljébe felhasználhatók lesznek, tehát akár plug-in hibridek gyártáshoz Eisenach-ban, akár a spanyol Zaragoza-ban gyártott elektromos Corsához, de egy jövőbeli elektromos Astra is ilyen cellákat kaphat Rüsselsheimben” – mondta Lohscheller a Frankfurter Allgemeine Zeitung érdeklődésére.

Franciaországban szintén 24 GWh a tervezett gyártási kapacitás, így a konzorcium összesen 48 GWh-t fog termelni az öt milliárd eurós költségvetésű projekt befejezését követően, amely összesen éves 1 millió autó számára biztosít majd akkumulátor cellát.

Dél-Franciaországban, Nersac-ban, a Saft telephelyén már január végén megkezdődött a próbagyártás, az észak-franciaországi Douvrin-i üzemben 2023-ban kezdődhet meg a termelés, Kaiserslautern-ben pedig egy évvel később, 2024-ben.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.