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 A német gazdasági és energiaügyi minisztérium bejelentette, hogy az Opel németországi telephelyén tervezett akkumulátor-cella gyártási kapacitás 24 GWh. A gyártani tervezett akkumulátor fejlesztését Franciaországban végzi a Saft, melynek telephelyén szintén 24 GWh gyártási kapacitás kiépítését tervezik, írja az Electrive. „Terveink szerint 2023-ban kezdődik a három blokk fokozatos kiépítése, melyek mindegyike 8 GWh gyártási kapacitással rendelkezik majd. Ez azt jelenti, hogy évente mintegy félmillió járművet láthatunk majd el a jövőben a „Made in Kaiserslautern” felirattal rendelkező akkumulátorral.” – mondta Michael Lohscheller, az Opel ügyvezető igazgatója. A projektbe körülbelül két milliárd eurót fektetnek be, amivel mintegy 2000 munkahelyet teremtenek. Az Opel Corsa-e akkumulátora 2019-ben a Frankfurti Autószalonon A létesítmény kiépítésének befejezését és a gyártás felpörgetését követően a gyártott 24 GWh akkumulátor kapacitás Lohscheller elmondása szerint 500 000 jármű számára lesz elegendő, azaz egy autóba átlagosan 48 kWh kapacitás épül majd. Ez az érték megközelíti az Opel Corsa-e és a Peugeot e-208 akkumulátor kapacitását, de valamivel kevesebb, mint az. Az ellentmondás megoldása egyszerű: tölthető hibrid modelleket is tervez gyártani a PSA és az Opel, melyekbe kisebb kapacitást építenek be, így az átlagos értékbe beleférnek nagyobb akkumulátorral kapacitással épülő tisztán elektromos autók is. Az akku elhelyezése a Peugeot e-208 padlójában „A Kaiserslautern-ben gyártott akkumulátor cellákat az Opel minden modelljébe felhasználhatók lesznek, tehát akár plug-in hibridek gyártáshoz Eisenach-ban, akár a spanyol Zaragoza-ban gyártott elektromos Corsához, de egy jövőbeli elektromos Astra is ilyen cellákat kaphat Rüsselsheimben” – mondta Lohscheller a Frankfurter Allgemeine Zeitung érdeklődésére. Franciaországban szintén 24 GWh a tervezett gyártási kapacitás, így a konzorcium összesen 48 GWh-t fog termelni az öt milliárd eurós költségvetésű projekt befejezését követően, amely összesen éves 1 millió autó számára biztosít majd akkumulátor cellát. Dél-Franciaországban, Nersac-ban, a Saft telephelyén már január végén megkezdődött a próbagyártás, az észak-franciaországi Douvrin-i üzemben 2023-ban kezdődhet meg a termelés, Kaiserslautern-ben pedig egy évvel később, 2024-ben. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!