900 V-os akkumulátorral jön a Lucid Air

Hosszas csend és bizonytalanság után az elmúlt egy hónapban a Lucid Motors többször is a világ tudtára adta, hogy sikerült maga mögött hagynia a maga kis „pénzügyi válságát”, és tovább robog első villanyautójának gyártása és értékesítése felé. Az egykor nagyon ígéretesnek tűnő amerikai start-up a hiteltelenség áldozatává vált, miután újabb ígéretek közepette többször is elhalasztotta az Air megjelenését, ám ha apró lépésekben is, de úgy tűnik, közelítünk egy ténylegesen megvásárolható elektromos autó felé. A koncepcióként 2016-ban prezentált Lucid Air az áprilisi New York-i Autószalonon mutatkozik be végleges formában, ahol új műszaki adatokat és árat is bejelent a gyártó. A hihetetlen specifikációkból viszont a jelek szerint kicsit sem ad lejjebb a csapat.

Az Electrek újságíróinak a Bloomberg BNEF Summit rendezvényen volt szerencséjük interjút készíteni a Lucid igazgatójával, és sikerült kideríteniük néhány részletet a közelgő prémium szedánról. Peter Rawlinson, aki egyébként 2009 és 2012 a Model S program vezető mérnöke volt a Teslánál, elárulta, hogy a csúcsverzióhoz korábban bejelentett (becsült EPA-szerinti) 400 mérföldes (640 kilométeres) hatótáv kicsit sem túlzás, ennyit tud majd az arizonai gyárból kiguruló Air legdrágább változata. Állítólag már van is olyan prototípusuk, ami ezt tudja, mivel a start-up engedélyt kapott járműveinek közúti tesztelésére Kaliforniában, amihez összesen 80 példány épül.

EZT OLVASTAD MÁR?  Debrecen mellett épít elektromos autók termelésére alkalmas gyárat a BMW

A különbség a koncepció hajtásláncához képest az, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően annyit sikerült javítani a hatékonyságon, hogy a 135 kWh-nál kisebb akkumulátorból is ki tudja hozni ugyanezt a hatótávot a cég, és az Air akár 4-5 mérföldet is elmegy majd egyetlen kilowattóra elfogyasztásával. Új információ továbbá, hogy a Lucid már 900 V-os akkumulátorban gondolkozik, a CEO állítása szerint ennek köszönhető a még a Teslákénál is mutatósabb energiahatékonyság. Számos további fejlesztés történt a hajtásláncban, de a teljesítmény változatlanul 1000 lóerő lesz.

A 2007-ben alapított cég vezetősége elsősorban a német luxusautók, például a Mercedes-Benz S-osztály ellen szánja első modelljét, és úgy véli, minőségben, belső dizájnban képes olyat nyújtani, ami a Tesláknál is versenyképesebbé teszi az Airt a német prémium kategória ellen. A villanyautó csúcsváltozata 100 000 dollár környékéről indul majd, de a későbbiekben készül belőle olcsóbb variáns is. Rawlinson ragaszkodik hozzá, hogy a gyártás az ígéretekhez híven 2020 végén elkezdődik – jelenleg a tető építése történik a létesítményen, és hamarosan a gyártósorok felállításához is hozzálátnak a munkások.

A Lucid tegnap közzétett egy teaser videót a villanyautójáról, melyből kiderült, hogy annak vonalai hűek maradnak az eredeti, csinos formatervhez:

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.