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
auto

Január végén felreppent a hír, hogy a Daimler megfelezi a Mercedes-Benz EQC modell gyártani tervezett példányszámát, de a gyártó azonnal cáfolta a pletykát. Néhány nappal később az Audi e-tron-ról is kiderült, hogy akku hiány miatt kevesebb példány készül. Az Audi brüsszeli gyárába, ahol az e-Tront gyártják, a lengyelországi Wroclaw-ban található LG Chem leányvállalat szállítja az akkumulátorokat.

Jaguar I-PACE

Tegnap a Jaguar I-PACE hasonló problémájáról írt a The Times. Az I-PACE nevű tisztán elektromos SUV nem a Jaguar  – Land Rover saját gyáraiban készül, hanem az osztrák Magna Steyr Graz-i üzemében a hasonló nevű, azonban hagyományos hajtáslánccal rendelkező E-PACE modellel közös gyártósoron. A vállalat kommunikációja szerint a mai naptól egy hétre leállítják a tavaly év autója díjat nyert modell gyártását, mivel nem rendelkeznek elegendő akkumulátorral. A Jaguar elektromos SUV modelljéhez szintén a Wroclaw-i LG Chem üzemből kellene érkezniük az akkumulátoroknak.

A koronavírus hatása a villanyautó gyártásra

A Kínában pusztító koronavírus eredményeképp a következő hetekben több gyártó szembesülhet hasonló problémával Európában is, bár a friss hírek szerint a Tesla kínai gyára a mai napon újra megkezdte a termelést a járvány miatt meghosszabbított kínai újévi tervezett munkaszünetet követően.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.