PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWxlYWRlbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci02MDB4NTAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9vbXYtbGVhZGVtb2l0b24tYXBwLWthbXBhbnktbWFpbi1sYXVuY2gtYmFubmVyLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az Iveco ulmi létesítményében, Németországban kerül gyártásba 2021 első negyedévében a Nikola Tre, az alternatív meghajtású teherszállítással foglalkozó amerikai start-up harmadik bemutatott kamionja. A Nikola, valamint a kereskedelmi járművekre szakosodott Ivecot és a hajtásláncok fejlesztésében élenjáró FPT Industrialt felölelő CNH Industrial tavaly decemberben jelentette be az együttműködést, melynek köszönhetően Európában is megjelenhetnek az amerikaiak technológiáját hordozó nehéz tehergépjárművek. A Nikola eddig három kamiont mutatott be, ami pontosan hárommal több, mint amit ez idáig kereskedelmi forgalomba tudott helyezni, remélhetőleg a londoni és amszterdami központú CNH 250 millió dolláros befektetése képes lesz ezen változtatni. Ha sikerül tartani az ütemtervet, akkor a Nikola Tre már a jövő évben megérkezhet a vásárlókhoz. A tisztán elektromos Tre az Iveco S-Way modelljének alapjára, de a dizájn átdolgozásával készült, a moduláris felépítésű, egészen 720 kWh-ig bővíthető akkucsomag, és a 480 kW teljesítmény folyamatos leadására képes hajtáslánc viszont a Nikola sajátja. A jármű 4×2 és 6×2 meghajtással megy gyártásba, de még előtte, az idei IAA rendezvényen megtekinthető lesz a cég tervezőinek munkája. 2023-tól hidrogénes üzemanyagcellás technológiával is kapható lesz a kamion, ennek tesztelése már 2021-ben megkezdődik az Európai Unió által támogatott H2Haul projekt keretein belül. A közös vállalkozás első feladata az Iveco ulmi karosszériadizájn-, és gyártóközpontjának mintegy 40 millió euróból történő felkészítése a járművek összeszerelésére. A hagyományos meghajtású S-Way termelése a spanyolországi Madridban és Valladolidban zajlik, ám azért esett a választás mégis a Baden-Württemberg tartomány szívében elhelyezkedő német településre, mert a régió számos akkumulátor-, és üzemanyagcella-fejlesztéssel foglalkozó kutatóintézet és vállalat központja, így a kulcsfontosságú beszállítópartnereken kívül a szaktudás is itt áll rendelkezésre. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!