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 Világszerte folyamatosan zsugorodik az új autó piac, így különösen örömteli hír, hogy ilyen környezetben is folyamatosan növekedni tud az elektromos autók eladása. Mikor a januári impozáns franciaországi értékesítési adatokról beszámoltunk, még tartottunk attól a hatástól, hogy a magas villanyautó arány részben a tavalyi év végén visszatartott értékesítések hatása. Kínában sajnos a koronavírus hatásaként brutális mértékben, 92%-kal zsugorodott az új autó piac, ez azonban reményeink szerint csak rövid távú hatás, elsősorban a vásárlások elhalasztásáról van szó, így a következő hónapok ellensúlyozzák majd ezt a hatalmas visszaesést. Európában szerencsére a februári adatok további emelkedéseket mutatnak. Németországban a 2020 februárjában 239 943 új autót adtak el, szemben az előző évi 268 867 példánnyal, ami 10,8%-os csökkenés, ezek közül azonban 16 508 részben vagy teljesen elektromos autó volt (49% a tisztán elektromos, 51% a plug-in hibrid autók aránya), így a teljes piacból 3,4%-ot hasítottak a BEV modellek, 3,5%-ot a PHEV-ek. Összesen tehát 6,9% lett februárban a tölthető autók piaci részesedése, amely kis mértékű növekedést jelent a januári 6,5% után. Németországban az állam is támogatja a villanyautó vásárlásokat. 40 000 euró értékhatárig a tisztán elektromos autók vételárából 6000 euró, a konnektoros hibridek árából 4500 euró kedvezmény vehető igénybe. A drágább autók esetén a támogatás csökken, 65 000 euró vételárig 5000 euró (PHEV esetén 3750 euró) a támogatás. Fontos megjegyezni, hogy a támogatásnak csak a felét adja az állam, a másik felét az autóipar biztosítja. Az ígéretek szerint a támogatás 2025-ig vagy a 2,08 milliárd eurós keret kimerüléség marad érvényben. Svédországban a piacnak több mint negyedét, pontosan 26%-át tették ki februárban a tölthető autók. Januárhoz képest ez egy kisebb visszaesést jelent, akkor ugyanis 33% volt az elektromos autók aránya. A svéd vásárlók a PHEV modelleket részesítik előnyben. A 2020 februári eladási lista első 5 helyén ilyen autók találhatók. Magasan a legnépszerűbb a Volvo S/V60 PHEV, amelyből februárban 666 példány talált gazdára, ami az összes eladás 10%-a, ezt követi a Volkswagen Passat GTE (351 db), a Kia Optima PHEV (476 db), a Mitsubishi Outlander PEV (340 db). A következő két helyet egyaránt a koreai Kia vitte el, 5. a Niro PHEV (392 db), 6. pedig tisztán elektromos e-Niro, amely a 359 példányos eladással a piac 6%-át szerezte meg, így a legnépszerűbb tisztán elektromos autó volt 2020 februárjában Svédországban. Nem meglepő, hogy az elektromos autók aránya Norvégiában a legmagasabb, 2020 februárban az összes eladott új autó 68%-a volt tölthető. Az új autók majdnem fele (49,7%) tisztán elektromos volt az előző hónapban. Jelentős a nem tölthető hibridek aránya is (11%), így a hagyományos benzin és dízel üzemű autók összesen kevesebb mint 20%-os részesedést értek el a norvég új autó piacon. Norvégiában a legnépszerűbb elektromos autó az Audi e-tron (amelyből most már az olcsóbb, kisebb akkus változat is növeli az eladásokat). Második a Volkswagen e-Golf, dobogós a Nissan LEAF, 4. a Renault Zoe és 5. lett a Hyundai Kona electric. A Tesla a speciális értékesítési modellje miatt a január és a február gyenge lett, de márciusban javít majd a részesedésén az amerikai gyártó: jelenleg körülbelül 20 000 Tesla Model 3 utazik három hajón Európa partjai felé, melyeket márciusban vehetnek át a vásárlók. Spanyolországban összesen 2912 tölthető autót adtak el az előző hónapban, ami a naptári napok számát figyelembe véve csupán minimális visszaesés a januári 3265 példány után. A spanyol piacon a Renault Zoe vezette a februári eladásokat 317 darabbal és remekül szerepelt egy újdonság, a Peugeot 208 tisztán elektromos változata 227 darabos eladással. A harmadik helyezett a Kia e-Niro (133 db), amit egy újabb francia autó, a Peugeot 3008 PHEV változata követ (127 db), ötödik a Mitsubishi Outlander PHEV (113 db) és meglepő módon csak egy hajszállal maradt le a Tesla Model 3 (111 db), pedig az amerikai gyártónál mindig a negyedév harmadik hónapja az erős. Magyarországon is rekord mértékben, 775 darabbal nőtt az év legrövidebb hónapjában a zöld rendszámos autók száma, a hazai növekedésben azonban egyelőre nem ismerjük az új és a használtan behozott autók részesedését. Rekord mértékben nőtt a zöld rendszámos autók száma februárban 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!