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 Világszerte folyamatosan zsugorodik az új autó piac, így különösen örömteli hír, hogy ilyen környezetben is folyamatosan növekedni tud az elektromos autók eladása. Mikor a januári impozáns franciaországi értékesítési adatokról beszámoltunk, még tartottunk attól a hatástól, hogy a magas villanyautó arány részben a tavalyi év végén visszatartott értékesítések hatása. Kínában sajnos a koronavírus hatásaként brutális mértékben, 92%-kal zsugorodott az új autó piac, ez azonban reményeink szerint csak rövid távú hatás, elsősorban a vásárlások elhalasztásáról van szó, így a következő hónapok ellensúlyozzák majd ezt a hatalmas visszaesést. Európában szerencsére a februári adatok további emelkedéseket mutatnak. Németországban a 2020 februárjában 239 943 új autót adtak el, szemben az előző évi 268 867 példánnyal, ami 10,8%-os csökkenés, ezek közül azonban 16 508 részben vagy teljesen elektromos autó volt (49% a tisztán elektromos, 51% a plug-in hibrid autók aránya), így a teljes piacból 3,4%-ot hasítottak a BEV modellek, 3,5%-ot a PHEV-ek. Összesen tehát 6,9% lett februárban a tölthető autók piaci részesedése, amely kis mértékű növekedést jelent a januári 6,5% után. Németországban az állam is támogatja a villanyautó vásárlásokat. 40 000 euró értékhatárig a tisztán elektromos autók vételárából 6000 euró, a konnektoros hibridek árából 4500 euró kedvezmény vehető igénybe. A drágább autók esetén a támogatás csökken, 65 000 euró vételárig 5000 euró (PHEV esetén 3750 euró) a támogatás. Fontos megjegyezni, hogy a támogatásnak csak a felét adja az állam, a másik felét az autóipar biztosítja. Az ígéretek szerint a támogatás 2025-ig vagy a 2,08 milliárd eurós keret kimerüléség marad érvényben. Svédországban a piacnak több mint negyedét, pontosan 26%-át tették ki februárban a tölthető autók. Januárhoz képest ez egy kisebb visszaesést jelent, akkor ugyanis 33% volt az elektromos autók aránya. A svéd vásárlók a PHEV modelleket részesítik előnyben. A 2020 februári eladási lista első 5 helyén ilyen autók találhatók. Magasan a legnépszerűbb a Volvo S/V60 PHEV, amelyből februárban 666 példány talált gazdára, ami az összes eladás 10%-a, ezt követi a Volkswagen Passat GTE (351 db), a Kia Optima PHEV (476 db), a Mitsubishi Outlander PEV (340 db). A következő két helyet egyaránt a koreai Kia vitte el, 5. a Niro PHEV (392 db), 6. pedig tisztán elektromos e-Niro, amely a 359 példányos eladással a piac 6%-át szerezte meg, így a legnépszerűbb tisztán elektromos autó volt 2020 februárjában Svédországban. Nem meglepő, hogy az elektromos autók aránya Norvégiában a legmagasabb, 2020 februárban az összes eladott új autó 68%-a volt tölthető. Az új autók majdnem fele (49,7%) tisztán elektromos volt az előző hónapban. Jelentős a nem tölthető hibridek aránya is (11%), így a hagyományos benzin és dízel üzemű autók összesen kevesebb mint 20%-os részesedést értek el a norvég új autó piacon. Norvégiában a legnépszerűbb elektromos autó az Audi e-tron (amelyből most már az olcsóbb, kisebb akkus változat is növeli az eladásokat). Második a Volkswagen e-Golf, dobogós a Nissan LEAF, 4. a Renault Zoe és 5. lett a Hyundai Kona electric. A Tesla a speciális értékesítési modellje miatt a január és a február gyenge lett, de márciusban javít majd a részesedésén az amerikai gyártó: jelenleg körülbelül 20 000 Tesla Model 3 utazik három hajón Európa partjai felé, melyeket márciusban vehetnek át a vásárlók. Spanyolországban összesen 2912 tölthető autót adtak el az előző hónapban, ami a naptári napok számát figyelembe véve csupán minimális visszaesés a januári 3265 példány után. A spanyol piacon a Renault Zoe vezette a februári eladásokat 317 darabbal és remekül szerepelt egy újdonság, a Peugeot 208 tisztán elektromos változata 227 darabos eladással. A harmadik helyezett a Kia e-Niro (133 db), amit egy újabb francia autó, a Peugeot 3008 PHEV változata követ (127 db), ötödik a Mitsubishi Outlander PHEV (113 db) és meglepő módon csak egy hajszállal maradt le a Tesla Model 3 (111 db), pedig az amerikai gyártónál mindig a negyedév harmadik hónapja az erős. Magyarországon is rekord mértékben, 775 darabbal nőtt az év legrövidebb hónapjában a zöld rendszámos autók száma, a hazai növekedésben azonban egyelőre nem ismerjük az új és a használtan behozott autók részesedését. Rekord mértékben nőtt a zöld rendszámos autók száma februárban PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!