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 Az autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT – Society of Motor Manufacturers and Traders) arra kéri Rishi Sunak-ot, az Egyesült Királyság új pénzügyminiszterét, hogy tegye ÁFA-mentessé az elektromos járműveket, beleértve a konnektorról tölthető hibrideket (PHEV), az üzemanyagcellás autókat (FCEV) és a tisztán elektromos autókat (BEV) egyaránt. Az SMMT szerint az ÁFA eltörlése egy átlagos tisztán elektromos autó árát 5600 fonttal csökkentené, így egy ilyen intézkedés a következő öt évben közel egymillióval növelné a tiszta üzemű új autók számát, amely 1,2 millió tonna széndioxid kibocsátás csökkenést jelentene. 2020 februárjában az új autó regisztrációk száma 2,9%-kal csökkent, miközben a teljes értékesítés 5,8%-át jelentette az összesen 4566 tisztán elektromos és tölthető hibrid autó. Az új költségvetést március 11-én ismerteti majd a pénzügyminiszter, a szövetség pedig azt szeretné elérni, hogy ebbe kerüljön bele a forgalmi adó kedvezmény, amivel jelentős mértékben felpörgetnék az eladásokat, ez pedig nem csak a levegő tisztaságának lenne előnyös, de a csökkenő piacon az autógyártók és kereskedők számára is. Zöld rendszámot vezetnének be Angliában is A szövetség információ szerint a jelenlegi több mint 65 részben vagy teljesen elektromos típusból álló kínálat 2020-ban 23 új, tisztán elektromos autóval és 10 PHEV modellel egészülhet ki, az ezeket kereső vásárlók száma azonban a töltési lehetőségek fejlődésétől és a kedvezményektől egyaránt függ. Nagy-Britanniában a tisztán elektromos autókra 3500 fontos állami támogatást vehetnek igénybe az új autót vásárlók, azaz ÁFA mentességgel együtt közel 10 000 fontos kedvezményt kaphatnának, ami komoly előrelépés lenne a hagyományos motorral hajtott modellekkel az árparitás elérésben. A plug-in hibridekre korábban megszüntették az állami támogatást a szigetországban. Mike Hawes, az SMMT képviselője elmondta: „Egy újabb hónap, amelyben zsugorodik az autópiac, komoly jelentőséggel bír, különösen olyan időszakban, amikor a járműflotta megújítása létfontosságú a klímaváltozás elleni küzdelemben. A jövő heti költségvetésben a pénzügyminiszternek lehetősége van a trend megfordítására és a piaci bizalom visszaállítására azzal, ha megerősíti, hogy a kormány szándékai komolyak a környezetvédelemmel kapcsolatban. Az iparág jelentős befektetéseket eszközölt az új technológiába és 2020-ban számos új nulla- és különösen alacsony káros anyag kibocsátású modell kerül a piacra, azonban a kormány támogatására is szükségünk van egy versenyképes ösztönző csomag bevezetésével és a töltőinfrastruktúra fejlesztésével.” Anglia-Erdély oda-vissza egy Nissan LEAF-fel Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!