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 A COVID-19 világjárvány hatására világszerte megváltozott az élet. A legtöbb kormány számára a legfontosabb cél a járványgörbe ellaposítása volt, hogy az egészségügy számára kezelhető maradjon a megbetegedések száma. Ezért az embereket arra kérték (vagy kötelezték), hogy maradjanak otthon. Ennek következtében a közlekedési szektor jelentős visszaesést szenvedett el, de ugyanígy visszaesett a fogyasztás, a termelés, valamint az energiatermelő szektor kibocsátása is. Az időjárás a megújuló energiatermelés számára is kedvezően alakult, így a csökkenő fogyasztás jelentős részét ki tudták szolgálni a környezetbarát erőművek. A Nature egy átfogó kutatást végzett 97 országban vizsgálva az egyes szektorok szén-dioxid-kibocsátásának csökkenését, melynek eredményeivel az index.hu is részletesen foglalkozik. A kutatás során arra a következtetésre jutottak, hogy 2020 áprilisában az átlagos CO<sub>2</sub>-kibocsátás 17%-kal lett kevesebb, mint 2019 áprilisban. A csúcspontban természetesen ennél jóval nagyobb, 26%-os volt csökkenés. Amennyiben az életünk júniusban visszatér a régi kerékvágásba, akkor az éves CO2-kibocsátás-csökkenés 4% körül, amennyiben egészen az év végéig maradnak bizonyos korlátozások, akkor 7% körül alakulhat. Globális széndioxid-kibocsátás csökkenés a koronavírus világjárvány hatására (Forrás: Nature / Corinne Le Quéré) A legnagyobb szén-dioxid-kibocsátás csökkenést a felszíni közlekedés visszaszorulása eredményezte. Ezt követi az ipar és az energiatermelés. Meglepő módon a teljesen leálló légi közlekedés csak a negyedik a CO2 kibocsátás változást befolyásoló szektorok sorában. A közintézmények szén-dioxid kibocsátása is mérhetően csökkent, miközben a lakóépületek esetében egy alig észrevehető, kb. 0,2%-os növekedés tapasztalható. Egyes szektorok szén-dioxid-kibocsátás változása a koronavírus világjárvány hatására (Forrás: Nature / Corinne Le Quéré) A változást régiónként vizsgálva a legnagyobb csökkenés Kínában (-242 MtCO2) volt tapasztalható, második az Amerikai Egyesült Államok (-207 MtCO2), harmadik Európa (-123 MtCO2). India (-98 MtCO2) csak a negyedikként került fel erre a listára. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!