Melyik elektromos autó kaphat 2,5 milliós állami támogatást?
A mai napon az ITM bejelentette a folytatódó elektromos autók vásárlását ösztönző állami támogatás új feltételit. A kormány nagyobb támogatást nyújt a kedvezőbb áron megvásárolható tisztán elektromos autókra, ezért sávos támogatási rendszert alakítottak ki. 11 millió forintos vételár alatt 50%, maximum 2,5 millió forint a támogatás, 11-15 millió forint között 500 ezer forint, 15 millió felett pedig nem jár támogatás az autókra. Kivételt jelentenek a taxinak vásárlót autók, melyekre a 15 milliós felső határig 55%-os állami támogatás igényelhető.
A sávos támogatási rendszerrel érdekes helyzet alakulhat ki a piacon, hiszen lesznek olyan modellek, amelyek ára épp a sávhatárra kerül. Ezeknél a modelleknél az importőr vagy kereskedők egy kisebb, akár 100 ezer forintos engedménnyel 2 milliós árengedményt adhatnak a vásárlóknak.
Az árcsökkenésnél kevésbé kellemes mellékhatása az új rendszernek, hogy a „fapados” autók vásárlását ösztönzi. Ha például egy autó csak metálfényezés és bőrülés nélkül kapja meg a nagyobb támogatást, az méltányolható. Az is megemészthető, ha egy többféle akku kapacitással kínált modell csak a kisebb akkumulátorral fér be a limit alá. Ami igazán kellemetlen, ha a modern, biztonságot növelő vezetéstámogatási funkciókról kell lemondanunk a nagyobb támogatás reményében, hiszen ezek jelentős mértékben növelik a közlekedés biztonságát, de a gyártók általában csak a magasabb áron kínált felszereltséghez adják ezeket.
Az interneten megtalálható árlisták alapján összegyűjtöttük és besoroltuk néhány kategóriába a jelenleg (vagy a közeljövőben) kapható elektromos autókat.
Ezekre az autókra biztosan 2,5 millió forint támogatás jár
Az első kategória egyértelmű, van ugyanis néhány olcsóbb kisautó, amelyeknél akár minden extrát beikszelhetünk a megrendeléskor, mindenképp megkapjuk a 2,5 milliós összeget.
alapmodell induló ára | |
Škoda CITIGOe iV | 6 549 349 Ft* |
Smart EQ Fortwo | 7 250 430 Ft |
Volkswagen e-UP | 7 518 400 Ft* |
Smart EQ Forfour | 7 440 930 Ft |
Smart EQ Fortwo cabrio | 8 355 330 Ft |
* A hármasikrek Škoda és Volkswagen változata jelenleg nem konfigurálható, így a listaár a korábbi, jelenleg nem elérhető konfigurátorból származik.

Néhány típusnál fapados modellt kell választanunk a nagyobb támogatásért
A második kategória már érdekesebb. Ezeknél az autóknál az alapmodell becsúszik a magasabb támogatás határa alá, de ha jobban felszerelt autót választunk, vagy az opciós listán szeretnénk bejelölni néhány extrát, már könnyen kicsúszunk, esetleg az alkudozási képességünkön múlhat, hogy alap piros, vagy metál bordó autót veszünk.
alapmodell induló ára | jól felszerelt modell induló ára | |
Mini Cooper SE | 10 500 000 Ft | 12 500 000 Ft |
Renault Zoe ZE50 | 10 899 000 Ft | 11 999 000 Ft |
Mazda MX-30 | 10 990 900 Ft | 11 590 900 Ft |
Komoly szerepe lesz az árengedményeknek és az alkudozásnak
A harmadik kategória talán a legizgalmasabb. Ebben a csoportban már az alapmodell listaára is kicsúszik a limitből, de maximum 1 millió forinttal, tehát itt egy importőri vagy kereskedői árengedmény dupla jelentőséggel bír.
alapmodell induló ára | jól felszerelt modell induló ára | |
Honda e | 11 099 000 Ft | 12 499 000 Ft |
Hyundai Ioniq electric | 11 290 000 Ft | 12 890 000 Ft |
Opel Corsa-e | 11 400 000 Ft | 11 960 000 Ft |
Hyundai Kona electric 39 kWh | 11 199 000 Ft | 12 049 000 Ft |
Kia e-Niro 39 kWh | 11 499 000 Ft | 12 449 000 Ft |
Peugeot e-208 | 11 565 000 Ft | 13 515 000 Ft |
Peugeot e-2008 | 11 590 000 Ft | 13 840 000 Ft |
Volkswagen e-Golf | 11 640 000 Ft | |
Nissan e-NV200 furgon | 11 938 000 Ft | 12 966 700 Ft |
Fiat 500e | ? | ? |

A családi autónak megfelelő méretű autókra csak 500 000 támogatás jár
A negyedik kategóriába sorolt autók esetén már kis eséllyel sikerülhet a fapados változat árát megfelelő mértékben lealkudni, tehát ezekre a kisebb állami támogatás vehető igénybe. Az esetek többségében a jól felszerelt modell is jogosult a támogatásra, bár egyes típusoknál a drágább extrákról, például hűtött bőrülésről valószínűleg le kell majd mondanunk.
alapmodell induló ára | jól felszerelt modell induló ára | |
Nissan LEAF 40 kWh | 12 290 000 Ft | 13 590 000 Ft |
DS 3 Crossback E-Tense | 12 490 000 Ft | 13 940 000 Ft |
Nissan e-NV200 Evalia | 12 800 000 Ft | 13 780 000 Ft |
Hyundai Kona electric 64 kWh | 12 799 000 Ft | 14 949 000 Ft |
Kia e-Niro | 13 049 000 Ft | 14 349 000 Ft |
BMW i3 | 13 109 000 Ft | 14 262 000 Ft |
Az ID.3 is csak félmilliós támogatást kaphat
Az ötödik kategória ismét izgalmakat tartogat, itt ugyanis a fapados modell talán épp becsúszik, vagy kis engedménnyel becsúszhat a 15 milliós határ alá. Kérdőjellel jelöltük azoknak a modelleknek az árát, amelyeknek még nincs hivatalos magyar ára, de egyes európai országokban már ismert az ár, így a jelenlegi euró vagy font árfolyam alapján nagy valószínűséggel belefér ebbe a csoportba
alapmodell induló ára | jól felszerelt modell induló ára | |
Nissan Leaf e+ | 15 190 000 Ft | 15 590 000 Ft |
Volkswagen ID.3 | ? | ? |
SEAT el-Born | ? | ? |

A prémium modelleket nem támogatják
Végül az utolsó csoportnál nincs kérdés. Ezek a modellek szinte biztosan nem lesznek jogosultak a magyar állami támogatásra.
- Ford Mustang Mach-E
- Opel Vivaro-e
- Polestar 2
- Tesla Model S
- Tesla Model 3
- Tesla Model Y
- Tesla Model X
- Volvo XC4 Recharge
- Porsche Taycan
- Jaguar I-Pace
- Audi e-tron
- Mercedes-Benz EQC
- Mercedes-Benz EQV
