Megszűnik a Jaguar elektromos versenysorozata

A jelenleg is tartó második szezonjának végén megszűnik a Jaguar eTrophy versenysorozata, az erről meghozott döntést a brit autógyártó a koronavírus okozta vállalati stratégiaváltással indokolta, így ez lehet az első nemzetközi széria a motorsport világában, melyet közvetlenül a járvány következményeként kaszálnak el. A tisztán elektromos I-Pace-ek versenyét 2018-ban indította a Jaguar Racing és a FIA, s ez volt a legelső olyan bajnokság, ahol sorozatgyártott, a fogyasztók által is megvásárolható elektromos autók csaptak össze a pályán. Azóta a villanymacskák tusája árnyékként követte a Formula E futamait, amelyben a Jaguar 2016 óta szintén részt vesz, s ez a jelenlegi tervek szerint nem is fog változni.

A FIA március közepén felfüggesztette a Formula E mostani, hatodik évadát, ami egyben az eTrophy számára is a szünetet jelentette, mindössze három megtartott futam után. Hogy hányszor láthatják még a nézők a villanyos Jaguarokat megmérkőzni egymással a versenysorozat teljes kivonása előtt, az azon múlik, hogy lesz-e lehetőség a Formula E félbehagyott szezonjának folytatására. A legutóbbi tervek szerint a nyár második felében már lehet majd szó futamok rendezéséről, így a New York-i és londoni eseményeket még nem mondták le a szervezők, de azt is fontolóra vették, hogy közönség nélkül tartják meg a hátralévő versenyeket.

EZT OLVASTAD MÁR?  Volvo: az új technológiákat kell támogatni az autóiparban

Az eTrophy bizonyára egy remek marketingeszköz volt a Jaguar I-Pace számára, de legnagyobb gyakorlati jelentősége azokban a műszaki eredményekben rejlik, melyeket a mérnökök a versenyautók tökéletesítése közben értek el. Ezeknek köszönhető az a decemberi szoftverfrissítés, ami az autó hőszabályozásának és nyomatékelosztásának fejlesztésével mintegy 20 kilométerrel megnövelte a valós hatótávot.

Elektromos autót használsz?