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
auto

A jelenleg is tartó második szezonjának végén megszűnik a Jaguar eTrophy versenysorozata, az erről meghozott döntést a brit autógyártó a koronavírus okozta vállalati stratégiaváltással indokolta, így ez lehet az első nemzetközi széria a motorsport világában, melyet közvetlenül a járvány következményeként kaszálnak el. A tisztán elektromos I-Pace-ek versenyét 2018-ban indította a Jaguar Racing és a FIA, s ez volt a legelső olyan bajnokság, ahol sorozatgyártott, a fogyasztók által is megvásárolható elektromos autók csaptak össze a pályán. Azóta a villanymacskák tusája árnyékként követte a Formula E futamait, amelyben a Jaguar 2016 óta szintén részt vesz, s ez a jelenlegi tervek szerint nem is fog változni.

A FIA március közepén felfüggesztette a Formula E mostani, hatodik évadát, ami egyben az eTrophy számára is a szünetet jelentette, mindössze három megtartott futam után. Hogy hányszor láthatják még a nézők a villanyos Jaguarokat megmérkőzni egymással a versenysorozat teljes kivonása előtt, az azon múlik, hogy lesz-e lehetőség a Formula E félbehagyott szezonjának folytatására. A legutóbbi tervek szerint a nyár második felében már lehet majd szó futamok rendezéséről, így a New York-i és londoni eseményeket még nem mondták le a szervezők, de azt is fontolóra vették, hogy közönség nélkül tartják meg a hátralévő versenyeket.

Az eTrophy bizonyára egy remek marketingeszköz volt a Jaguar I-Pace számára, de legnagyobb gyakorlati jelentősége azokban a műszaki eredményekben rejlik, melyeket a mérnökök a versenyautók tökéletesítése közben értek el. Ezeknek köszönhető az a decemberi szoftverfrissítés, ami az autó hőszabályozásának és nyomatékelosztásának fejlesztésével mintegy 20 kilométerrel megnövelte a valós hatótávot.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.