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
auto
2024. 04. 26. péntek

Októberben leáll a Chevrolet Sonic gyártása a General Motors Orion Township létesítményében Detroit mellett, így ez lesz az amerikai autógyártó második olyan gyára, amely belsőégésű motorral szerelt autó nélkül marad, és tisztán elektromos modellek számára szabadul fel a gyártósor. A Detroit-Hamtramck összeszerelő üzemmel ellentétben itt nem egy régóta tervezett átállásról van szó, hiszen az Európában Chevrolet Aveo néven értékesített Sonicot az alacsony kereslet miatt vonja ki a palettáról a GM.

A Chevrolet Sonic 2011-ben annak a bizonyítékaként született meg, hogy a GM is képes apró és fiatalos autók gyártására

A hagyományos kisautó kivonulását követően megkezdődik a frissített Chevrolet Bolt EV gyártása, 2021-ben pedig e villanyautó EUV változata is csatlakozik hozzá, így az Orion Township egy kizárólag villanyautók termelését végző autógyárrá válik. Legalábbis ideiglenesen, merthogy a GM fenntartja a lehetőségét, hogy a jövőben ismét belsőégésű motorral hajtott járműveknek adjon otthont a létesítmény, de azt nem tudni, hogy konkrét tervek is vannak-e erre a lépésre.

Kizárólag elektromos autókat gyárt majd a GM egyik üzeme

A legelső, villanyautókra váltó Detroit-Hamtramck épületéből februárban távozott az utolsó fosszilis üzemanyaggal táplálkozó gépjármű. Itt már biztosan nem épül több kipufogós autó, egy 2,2 milliárd dolláros átalakítással ugyanis tisztán elektromos haszongépjárművek és terepjárók gyártására készül fel a GM – kezdve a GMC Hummer EV-vel 2021-ben –, de a Cruise Origin önvezető jármű is itt látja meg a napvilágot.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.