Egy VW-gyárban már csak villanyautó épül, felkészül a következő

A Volkswagen a legelső nagy hagyományos autógyártó, mely egy gyártólétesítményének teljes egészét tisztán elektromos modellek termelésére alakította át: Zwickauban nem készül több belsőégésű motoros autó, helyette a moduláris MEB-padlólemezre helyezett villanyautók építése fog a gyártósorokon történni a VW ID.3-mal kezdődően. A Volkswagen a minap azt is bejelentette, hogy már az emdeni üzemének átalakításához is hozzálátott, ahol 2022-ben indul meg az ID.4 divatterepjáró gyártása.

Az alsó-szászországi létesítményben nem zajlik majd le olyan gyorsan az átállás, mint Zwickauban, hiszen az elektromos autókkal párhuzamosan még néhány évig folytatódik a Passat és az Arteon összeszerelése, mely modellek egyébként már plug-in hibridként is elérhetők. A Passat GTE-nek köszönhető, hogy a személyzet már valamelyest megismerkedhetett az elektromos hajtás tulajdonságaival, ráadásul az emdeniek a zwickaui gyár átalakításában is segédkeztek, így a berendezések kezelése sem lesz teljesen új feladat számukra.

A mintegy 1 milliárd eurós átalakítás középpontjában egy új, majdnem 50 000 négyzetméter alapterületű csarnok építése áll, ahol kizárólag elektromos autók fognak készülni. A Volkswagen emellett bővíti a présüzemet, modernizálja a festéküzemet, és egy új raktár felhúzása is tervbe van véve. Ezek várhatóan 2021 nyarára készülnek el. Az utolsó szakaszban, amikor végleg eltűnik a belsőégésű motor, körülbelül 300 000 darabra nő az emdeni gyár éves villanyautó-gyártási kapacitása.

EZT OLVASTAD MÁR?  Volkswagen: a hidrogénhajtás hatásfoka mindössze 30%

2024-ig összesen körülbelül 11 milliárd eurót fordít villanyautók termelésére a VW, ami számos másik gyár átalakítását is megköveteli: Németországban Zwickauban, Emdenben, Hanoverben, Zuffenhausenben, és Drezdában készülnek majd a konszern járművei, illetve a csehországi Mladá Boleslavban is gyártósorra megy a MEB a Škoda Enyaqnak köszönhetően.

Elektromos autót használsz?