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 GPS-alapú geofencing technológiát fog alkalmazni a Ford annak érdekében, hogy plug-in hibrid meghajtású kisteherautói automatikusan tisztán elektromos üzemmódba váltsanak, ahol ezt az előírás megköveteli. Ennek természetesen feltétele az elegendő töltöttség megléte az akkumulátorban. A Transit Custom Plug-In Hybrid modellben debütáló rendszer ugyanazon az elven működik, mint a BMW eDrive Zones funkciója, ám a Ford hozzáteszi, hogy járművei nem kizárólag a városközpontok előre beprogramozott nulla- vagy alacsony kibocsátású zónáinak határán kapcsolják ki a belsőégésű motort, hanem lehetőség van további „zöld zónákat” hozzáadni. Ez elsősorban iskolák, óvodák, játszóterek mellett, lakótelepeken kívánatos, de az üzemeltető akár saját telephelyei köré is húzhat virtuális kerítést, hogy megszabaduljon a furgonok által kibocsátott káros anyagoktól. A geofencing-alapú üzemmód-váltást már a Fiat is teszteli. A Fiat plug-in hibridjei sem szennyeznek a városokban Az autógyártó saját, London központjában végzett kísérleteire hivatkozik, melyek során a hibrid Transit felhasználói útjaik 75%-át teljesen elektromos módban tették meg. Ez nem meglepő, hiszen a brit fővárosban az egyik legszigorúbb a belvárosi közlekedési légszennyezés elleni fellépés Európában, aminek már az eredménye is látható: az ULEZ (Ultra-Low Emission Zone) bevezetésének első hat hónapjában közel 30%-kal csökkent a NO2-kibocsátás. Mivel a járművek rendszere rögzíti a geofencing által védett területeken történő autózás adatait, és ezt a Ford megoszthatja a hatóságokkal, ez a technológia az előírások betartásának ellenőrzésére is alkalmas lehet. A geofencing modul 2020 őszén jelenik meg a Fordnál, és ekkor kezdődik a korábban gyártott járművek utólagos felszerelése is. A Transit Custom PHEV után valószínűleg a Tourneo Custom PHEV is megkapja a technológiát, de azt nem említi a vállalat, hogy a konnektoros hibrid személyautók is képesek lesznek-e önállóan villanyos módba kapcsolni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!