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
auto
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

Sportback kialakítással is bemutatkozott az Audi Q4 e-tron, az a koncepció, amely a német autógyártó ígéretei szerint a márka legelső tömeggyártott, sokak által megfizethető modelljévé növi ki magát 40 000 euró alatti indulóárával. A nagy kapacitású termelést a Volkswagen MEB-padlólemezének használata teszi lehetővé, amelyen a konszern gyártói osztoznak, és világszerte számos létesítményben gyártósorra kerül. A padlólemezről a kompakt Audi dimenziói is árulkodnak: 4,60 méteres hosszával, 1,90 méteres szélességével, 1,60 méteres magasságával, és 2,77 méteres tengelytávjával néhány milliméternyi eltéréssel majdnem ugyanakkora, mint a Volkswagen ID.4 Crozz sportterepjárója.

Ebből lesz az első igazán megfizethető tisztán elektromos Audi

A tavaly márciusban bemutatott Q4 e-tron, és a most prezentált Q4 Sportback e-tron kizárólag formában különböznek. Ez ugyan minimálisan a méretekre is hatással van (a Sportback egy centivel hosszabb és laposabb), de leginkább a két autó karakterében produkál eltérést – az utóbbi nevéből adódóan egy sokkal sportosabb, áramvonalasabb, kupésabb látványvilágot teremt, csakúgy mint a már piacon lévő e-tron és e-tron Sportback esetében. A vonalvezetésből adódóan a Sportback alaktényezője 0,01-dal kisebb mint kerekebb testvéréé (0,26), ami a kedvezőbb aerodinamika által segíti a kisebb fogyasztást.

Műszakilag teljesen azonos a két tanulmány, a meghajtást két villanymotor végzi együttesen 225 kW teljesítménnyel mind a négy keréken keresztül. Az elöl lévő 150 kW-os motor 310 Nm leadására képes, míg a hátsó 150 Nm azonnali nyomatékkal segíti a mozgást. A 100 km/h-ra való gyorsulás 6,3 másodperc alatt megy a sportos hátú Q4 e-tronnak, a végsebességet pedig 180 km/h-n fogta meg az Audi.

A két tengely között 82 kWh-nyi lítium-ion akkumulátor fért el, ami a WLTP szabvány szerint legalább 450 kilométeres vezetéshez elegendő lenne a következő töltésig. Villámtöltőre csatlakozva a maximálisan elérhető teljesítmény 125 kW, így 80%-os aksival kicsivel több mint 30 percnyi töltés után indulhatunk újra útnak. A modell legolcsóbb változata egyetlen villanymotorral és kisebb akkupakkal kerül majd piacra.

Mindkét villanyautó 2021-ben kerül gyártásba, az Audi formatervezői szerint nagy mértékben megőrizve a tanulmányok dizájnját. A kiszállítás a jövő nyáron kezdődik.

Zwickauban kerül gyártásba az elektromos Audi Q4 e-tron

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.