PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 11. 15. péntek
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

Sportback kialakítással is bemutatkozott az Audi Q4 e-tron, az a koncepció, amely a német autógyártó ígéretei szerint a márka legelső tömeggyártott, sokak által megfizethető modelljévé növi ki magát 40 000 euró alatti indulóárával. A nagy kapacitású termelést a Volkswagen MEB-padlólemezének használata teszi lehetővé, amelyen a konszern gyártói osztoznak, és világszerte számos létesítményben gyártósorra kerül. A padlólemezről a kompakt Audi dimenziói is árulkodnak: 4,60 méteres hosszával, 1,90 méteres szélességével, 1,60 méteres magasságával, és 2,77 méteres tengelytávjával néhány milliméternyi eltéréssel majdnem ugyanakkora, mint a Volkswagen ID.4 Crozz sportterepjárója.

Ebből lesz az első igazán megfizethető tisztán elektromos Audi

A tavaly márciusban bemutatott Q4 e-tron, és a most prezentált Q4 Sportback e-tron kizárólag formában különböznek. Ez ugyan minimálisan a méretekre is hatással van (a Sportback egy centivel hosszabb és laposabb), de leginkább a két autó karakterében produkál eltérést – az utóbbi nevéből adódóan egy sokkal sportosabb, áramvonalasabb, kupésabb látványvilágot teremt, csakúgy mint a már piacon lévő e-tron és e-tron Sportback esetében. A vonalvezetésből adódóan a Sportback alaktényezője 0,01-dal kisebb mint kerekebb testvéréé (0,26), ami a kedvezőbb aerodinamika által segíti a kisebb fogyasztást.

Műszakilag teljesen azonos a két tanulmány, a meghajtást két villanymotor végzi együttesen 225 kW teljesítménnyel mind a négy keréken keresztül. Az elöl lévő 150 kW-os motor 310 Nm leadására képes, míg a hátsó 150 Nm azonnali nyomatékkal segíti a mozgást. A 100 km/h-ra való gyorsulás 6,3 másodperc alatt megy a sportos hátú Q4 e-tronnak, a végsebességet pedig 180 km/h-n fogta meg az Audi.

A két tengely között 82 kWh-nyi lítium-ion akkumulátor fért el, ami a WLTP szabvány szerint legalább 450 kilométeres vezetéshez elegendő lenne a következő töltésig. Villámtöltőre csatlakozva a maximálisan elérhető teljesítmény 125 kW, így 80%-os aksival kicsivel több mint 30 percnyi töltés után indulhatunk újra útnak. A modell legolcsóbb változata egyetlen villanymotorral és kisebb akkupakkal kerül majd piacra.

Mindkét villanyautó 2021-ben kerül gyártásba, az Audi formatervezői szerint nagy mértékben megőrizve a tanulmányok dizájnját. A kiszállítás a jövő nyáron kezdődik.

Zwickauban kerül gyártásba az elektromos Audi Q4 e-tron

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.