Bitang jól áll a Sportback a legolcsóbb villany-Audinak

Sportback kialakítással is bemutatkozott az Audi Q4 e-tron, az a koncepció, amely a német autógyártó ígéretei szerint a márka legelső tömeggyártott, sokak által megfizethető modelljévé növi ki magát 40 000 euró alatti indulóárával. A nagy kapacitású termelést a Volkswagen MEB-padlólemezének használata teszi lehetővé, amelyen a konszern gyártói osztoznak, és világszerte számos létesítményben gyártósorra kerül. A padlólemezről a kompakt Audi dimenziói is árulkodnak: 4,60 méteres hosszával, 1,90 méteres szélességével, 1,60 méteres magasságával, és 2,77 méteres tengelytávjával néhány milliméternyi eltéréssel majdnem ugyanakkora, mint a Volkswagen ID.4 Crozz sportterepjárója.

A tavaly márciusban bemutatott Q4 e-tron, és a most prezentált Q4 Sportback e-tron kizárólag formában különböznek. Ez ugyan minimálisan a méretekre is hatással van (a Sportback egy centivel hosszabb és laposabb), de leginkább a két autó karakterében produkál eltérést – az utóbbi nevéből adódóan egy sokkal sportosabb, áramvonalasabb, kupésabb látványvilágot teremt, csakúgy mint a már piacon lévő e-tron és e-tron Sportback esetében. A vonalvezetésből adódóan a Sportback alaktényezője 0,01-dal kisebb mint kerekebb testvéréé (0,26), ami a kedvezőbb aerodinamika által segíti a kisebb fogyasztást.

Műszakilag teljesen azonos a két tanulmány, a meghajtást két villanymotor végzi együttesen 225 kW teljesítménnyel mind a négy keréken keresztül. Az elöl lévő 150 kW-os motor 310 Nm leadására képes, míg a hátsó 150 Nm azonnali nyomatékkal segíti a mozgást. A 100 km/h-ra való gyorsulás 6,3 másodperc alatt megy a sportos hátú Q4 e-tronnak, a végsebességet pedig 180 km/h-n fogta meg az Audi.

EZT OLVASTAD MÁR?  Országos elérésű találkozóvá hízott a gyenesdiási villanyautós családi nap

A két tengely között 82 kWh-nyi lítium-ion akkumulátor fért el, ami a WLTP szabvány szerint legalább 450 kilométeres vezetéshez elegendő lenne a következő töltésig. Villámtöltőre csatlakozva a maximálisan elérhető teljesítmény 125 kW, így 80%-os aksival kicsivel több mint 30 percnyi töltés után indulhatunk újra útnak. A modell legolcsóbb változata egyetlen villanymotorral és kisebb akkupakkal kerül majd piacra.

Mindkét villanyautó 2021-ben kerül gyártásba, az Audi formatervezői szerint nagy mértékben megőrizve a tanulmányok dizájnját. A kiszállítás a jövő nyáron kezdődik.

Elektromos autót használsz?