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
auto
2024. 04. 26. péntek

Utód nélkül távozik a Škoda modellkínálatából a Citigo városi kisautó – jelentette be Alain Favey értékesítési marketingigazgató, megadva a végső választ arra az évek óta felmerülő kérdésre, hogy vajon mi lesz a Volkswagen Up és Seat Mii ikertestvéreként forgalmazott modell sorsa. A Citigo 2011-ben látott napvilágot belsőégésű motorral, s bár a városlakóknak éppen ilyen apróságokra van szükségük elektromos meghajtással, az autó csak 2019-ben kapta meg a villanymotort és váltotta fel szennyező elődjét, Citigo e iV néven folytatva a modell történetét.

Škoda Citigo e iV villámteszt

A pozsonyi létesítményben gyártott kisautó most annak a tendenciának esett áldozatul, ami egyre látványosabban jelenik meg az autóiparban: a gyártók megszabadulnak kis méretű modelljeiktől, és inkább a nagyobb, népszerűbb autóikra, elsősorban az SUV-kra koncentrálnak, melyek vételárában az elektromos technológia beszerelése sem mutatkozik meg annyira feltűnően, mint egy tömegek számára elérhető árú járműében.

Jelenleg semmilyen utód nincs tervbe véve a Citigo számára, de még csak hasonló méretű modell sem kerül fel a palettára. Az igazgató elmondása szerint erre legfeljebb akkor lenne mégis esély, ha a MEB padlólemezből készülne olyan változat, amely megengedné a mostaninál kisebb méretű autók építését, de ő nem tud ilyen tervekről. Ez azért érdekes, mert a Volkswagennél belső körökben már rebesgetnek egy e-Zzity kódnéven futó szubkompakt járművet, ami ID. 1 néven, az e-Up utódjaként érkezik a piacra 2025 környékén. Valószínű tehát, hogy öt év múlva ismét visszatér ehhez a szegmenshez a Škoda.

Még öt évig kell várni az igazán olcsó VW ID.1-re?

Arra sem számíthatunk, hogy a Superbnél és az Octaviánál kisebb modellek elektromos hajtást kapnak, hiszen a költséges technológia elérhetetlenné tenné őket a vásárlók számára – fogalmazott Favey. A csehek szerint ezen két autó plug-in hibrid változata, valamint a napokban bemutatott Enyaq iV tisztán elektromos SUV már elegendő ahhoz, hogy az elektromosított járművek iránti egyre növekvő keresletet kielégítsék.

A Škoda állítja, hogy jelenleg nincsenek tervek következő villanyautóra, de igény esetén a MEB rugalmassága a hagyományos meghajtású autókénál sokkal rövidebb fejlesztési időt tesz lehetővé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.