2025-ben indul a gyártása annak a városi közlekedésre tervezett szubkompakt villanyautónak, mely a Volkswagen e-Up modelljének utódjaként érkezik a piacra – írja a Car Magazine a német autógyártónál dolgozó belső forrásokra hivatkozva. A cégen belül egyelőre e-Zzity kódnéven fut az apró jármű, valószínűleg ezt a nevet viseli a 2023-ban bemutatásra kerülő koncepció változata is, de a kereskedésekben már ID. 1 néven lehet majd megtalálni. Méretben hasonló lesz a jelenleg forgalmazott e-Uphoz, így ez lesz a Volkswagen új generációs tisztán elektromos modelljeit felsorakoztató család legkisebb tagja, de a hírportál forrásai felfedeztek belőle többféle kialakítást is a tervezők rajztábláin. A dizájnelemei nagyrészt ismerősek lesznek az ID.3-ról. VW ID.3 A villanyautó alapját természetesen az MEB padlólemez adja, ami az új vezérigazgató, Ralf Brandstätter szerint akár 40%-kal képes csökkenteni a gyártási költségeket egy hagyományos platformon ülő elektromos autóéhoz képest. „A jövőben semmi értelme nem lesz akkumulátorcellákat helyezni egy belsőégésű motorra tervezett autóba, ahogyan azt az e-Uppal tettük – az a projekt csak egy lépcsőfok volt. Dolgozunk egy 20 000 euró alatti villanyautón, lejjebb tudunk faragni az MEB padlólemezből, hogy csökkentsük a költségeket” – nyilatkozta a CEO az autós lapnak. VW e-Up Az ID.1-ről egyelőre semmilyen hivatalos információt nem árult el a Volkswagen, de a pletykák szerint két akkukapacitással, 24, illetve 36 kWh-val jelenik meg, s hatótávja nagyjából 300 kilométeren tetőzik. A Volkswagen egyéb villanyautós programjai közül az ID.4-et láthatjuk leghamarabb, de készül az ID.3 nagy teljesítményű R változata, valamint a Renault Zoe és a Peugeot e-208 ellenfelének szánt ID.2 is. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!