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
auto
2024. 04. 19. péntek

2025-ben indul a gyártása annak a városi közlekedésre tervezett szubkompakt villanyautónak, mely a Volkswagen e-Up modelljének utódjaként érkezik a piacra – írja a Car Magazine a német autógyártónál dolgozó belső forrásokra hivatkozva. A cégen belül egyelőre e-Zzity kódnéven fut az apró jármű, valószínűleg ezt a nevet viseli a 2023-ban bemutatásra kerülő koncepció változata is, de a kereskedésekben már ID. 1 néven lehet majd megtalálni. Méretben hasonló lesz a jelenleg forgalmazott e-Uphoz, így ez lesz a Volkswagen új generációs tisztán elektromos modelljeit felsorakoztató család legkisebb tagja, de a hírportál forrásai felfedeztek belőle többféle kialakítást is a tervezők rajztábláin. A dizájnelemei nagyrészt ismerősek lesznek az ID.3-ról.

VW ID.3

A villanyautó alapját természetesen az MEB padlólemez adja, ami az új vezérigazgató, Ralf Brandstätter szerint akár 40%-kal képes csökkenteni a gyártási költségeket egy hagyományos platformon ülő elektromos autóéhoz képest.

„A jövőben semmi értelme nem lesz akkumulátorcellákat helyezni egy belsőégésű motorra tervezett autóba, ahogyan azt az e-Uppal tettük – az a projekt csak egy lépcsőfok volt. Dolgozunk egy 20 000 euró alatti villanyautón, lejjebb tudunk faragni az MEB padlólemezből, hogy csökkentsük a költségeket” – nyilatkozta a CEO az autós lapnak.

VW e-Up

Az ID.1-ről egyelőre semmilyen hivatalos információt nem árult el a Volkswagen, de a pletykák szerint két akkukapacitással, 24, illetve 36 kWh-val jelenik meg, s hatótávja nagyjából 300 kilométeren tetőzik. A Volkswagen egyéb villanyautós programjai közül az ID.4-et láthatjuk leghamarabb, de készül az ID.3 nagy teljesítményű R változata, valamint a Renault Zoe és a Peugeot e-208 ellenfelének szánt ID.2 is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.