Duplázást és ultra töltőket tervez a Mobiliti

A Magyar Energetikai Társaság Ifjúsági Tagozata idén 24. alkalommal szervezte meg a Magyar Energetikai Társaság (MET) éves konferenciáját, a Magyar Energia Szimpóziumot (MESZ) a Magyar Mérnöki Kamara támogatásával. Az online konferenciának a Magyar Mérnöki Kamara biztosította a helyszínt.

Az eseményen előadást tartott Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője, akitől megtudhattuk, hogy a Mobiliti már több mint 20 000 regisztrált ügyféllel, 550-nél is több töltőponttal rendelkezik, és 2019-ben ezeken bonyolították a villanyautósok a nyilvános töltések 70%-át. A cég a hét minden napján, 24 órában elérhető ügyfélszolgálattal rendelkezik, és az elektromobilitás mellett egy másik fontos alternatív üzemanyag piacon, a CNG értékesítés területén is piacvezető.

A cég 2017-ben 2 alkalmazottal indult. Azóta ennek több mint tízszeresére nőttek, jelenleg 24 munkatárssal dolgoznak. Korábban azt a célt tűzték ki saját maguk számára, hogy átjárható legyen Magyarország elektromos autókkal, azaz egymástól maximum 100 km távolságra legyenek minden irányban villámtöltők. Ezt a célt 2019 júniusára sikerült is elérni.

A cég a közeljövőben szeretne erősebb jelenlétre szert tenni az otthoni töltések területén, hiszen a skandináv statisztikák szerint a töltések 80-90%-a otthon vagy munkahelyen történik. 2018-tól működő otthoni töltés pilot projektjükben vizsgálják, hogy mennyire jelent problémát az, hogy az otthoni töltések jelenleg általában épp az otthoni csúcsidőszakban, délután 5 körül kezdődnek meg, és keresik annak lehetőségét, hogy a töltéseket átütemezzék a völgyidőszakra. Szeretnének részt venni a zöld busz programban, valamint sorozatosan kötik a roaming szerződéseket és assistance szolgáltatást is kívánnak majd biztosítani. Ezen kívül az év végére szeretnék elérni az ISO 9001:2015 minősítés feltételeit.

EZT OLVASTAD MÁR?  Újdonságok a Mobiliti alkalmazásban

Az új töltőtelepítésekkel kapcsolatban az igazgatótól megtudhattuk, hogy nem szeretnék elveszíteni piacvezető szerepüket, így a töltők telepítése nem áll és nem állhat meg. Az áteresztőképesség növeléséhez a legnépszerűbb helyszíneken is terveznek további oszlopokat telepíteni, hogy egyszerre több autó tölthessen. Tulajdonképpen ez nem csak jövőbeni cél, hiszen Sormáson és Budaörsön például két-két villámtöltőt és több 22 kW-os AC oszlopot üzemeltet a cég egyetlen parkolóban. Hasonlóan duplikált helyszínnek tekinthetők a Decathlon és Auchan áruházak, melyek parkolóiban egyaránt a Mobiliti telepít töltőket, és ezek a helyszínek több városban egymáshoz nagyon közel találhatók.

 

A villanyautósok számára ez mindenképp jó hír, mert bár a töltőoszlopok állapota távolról ellenőrizhető, nem zárható ki, hogy amíg egy autópálya lehajtótól a helyszínre érünk épp megelőz valaki. Két töltő esetén erre már jóval kisebb az esély. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy villanyautós baráti társaságok, vagy akár családok is együtt utaznak, számukra is nagy előny, hogy párhuzamosan tölthetnek több autót.

Balogh Szabolcs azt is elmondta, hogy tervezik az ultragyors, 150-300 kW teljesítményű töltők telepítését is. Bár a jelenlegi autópark többségének elegendő az 50 kW-os teljesítmény, egyre több új típus jelenik meg a kínálatban, amelyek legalább 75 kW teljesítményt tudnak fogadni, de az Audi e-Tron és a Teslák 130-150 kW, a Tesla Model 3 pedig 200 kW feletti töltési teljesítményre is képes. Az ultragyors töltés egyre kevésbé a luxusautók kiváltsága, hiszen a PSA csoport autói akár 100 kW-tal, a Volkswagen csoport MEB-platformjára épülő modellek pedig akár 125 kW-tal is tölthetők. Számukra nagyon fontosak a nagy teljesítményű töltők, hiszen ezekkel egy-egy megálló ideje jelentősen lerövidíthető.

Elektromos autót használsz?