Őrülten gyorsul a Lucid Air

Szélsebesen zakatol az a bizonyos hype train, de még nem késő felszállni rá, hiszen ki tudja milyen észbontó részletek derülnek ki a Lucid villanyautójáról a szeptember 9-i premierig. Az elmúlt napokban keményen megdolgozott az autógyártó start-up marketingcsapata, hogy a világ újságíróinak tekintete a tisztán elektromos meghajtású Airre szegeződjön, mely a beharangozott tudásával számos tekintetben a „legek” autója lesz. Kétségeink persze nyugodtan lehetnek, hiszen nehéz elképzelni, hogy egy 2007-ben alapított, és csak nemrég ismertté vált cég a világ legfejlettebb technológiájával rendelkező autóját dobja piacra 2021-ben, de eddig minden jel arra mutat, hogy a Lucid prototípusai valóban hozzák mindazt, amiről a gyártó beszél.

A legutóbbi sajtóanyag a teljesítményről szól, hiszen az Air a negyedmérföldes gyorsulásban is a legjobb lesz. Legalábbis a sorozatgyártott szedánok kategóriájában biztosan, de a 9,9 másodperces sprintidő még a legtöbb belsőégésű motoros hiperautót is megszégyeníti.

Ahhoz, hogy valaki megverje a Lucid ötüléses járgányát, olyan bestia volánja mögé kell beülnie, mint például a Ferrari LaFerrari, Koenigsegg CCR, Bugatti Centodieci, McLaren P1, vagy a Porsche 918 Spyder, de ezek már kapásból azzal az előnnyel indulnak, hogy az ilyen rövid, de nagy energiát igénylő futamokra lettek konfigurálva, miközben az Airnél az utas- és csomagtér tágassága volt az egyik elsődleges szempont a tervezéskor. Ráadásul a felsorolt sportkocsik között csak a két utóbbi olyan, amiből nem csupán néhány, vagy néhány tíz darab épült.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nagyobb hatótávval jön az új BMW i3 és i3s

A villanyos szedánok közül a Porsche Taycan Turbo S és a Tesla Model S P100D Ludicrous módban a két leggyorsabb, 10,43 és 10,3-as idővel. A Lucid állítja, hogy rekordverő teljesítménye többszöri ismétlés után sem romlik.

A kaliforniai gyártó házon belül fejlesztett hajtásláncának összteljesítménye 1080 lóerő, mely két villanymotorból indul el a jármű négy kerekére. A Lucid elmondása szerint saját elektromos meghajtóegysége a maga 74 kilójával 45%-kal könnyebb és két és félszer kompaktabb, mint a „legközelebbi versenytársáé”, ennek ellenére mégis 59%-kal erősebb. Ezen felül a motorok percenként akár 20 000 fordulatra is képesek, ami szintén egy előrelépést jelent a technológiában.

Fred Lambertnek, az Electrek hírportál főszerkesztőjének lehetősége volt már a bemutató előtt bepillantást nyerni a Lucid Airt mozgató műszaki megoldások rejtelmeibe, és bár részleteket nem mondhat, meggyőződése, hogy a start-up által birtokolt technológia messze felülmúlja a jelenleg a piacon kapható legjobbakat.

Elektromos autót használsz?