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
auto
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

Szélsebesen zakatol az a bizonyos hype train, de még nem késő felszállni rá, hiszen ki tudja milyen észbontó részletek derülnek ki a Lucid villanyautójáról a szeptember 9-i premierig. Az elmúlt napokban keményen megdolgozott az autógyártó start-up marketingcsapata, hogy a világ újságíróinak tekintete a tisztán elektromos meghajtású Airre szegeződjön, mely a beharangozott tudásával számos tekintetben a „legek” autója lesz. Kétségeink persze nyugodtan lehetnek, hiszen nehéz elképzelni, hogy egy 2007-ben alapított, és csak nemrég ismertté vált cég a világ legfejlettebb technológiájával rendelkező autóját dobja piacra 2021-ben, de eddig minden jel arra mutat, hogy a Lucid prototípusai valóban hozzák mindazt, amiről a gyártó beszél.

Ennyi akku kell a Lucid Airnek a 832 kilométeres hatótávhoz

A legutóbbi sajtóanyag a teljesítményről szól, hiszen az Air a negyedmérföldes gyorsulásban is a legjobb lesz. Legalábbis a sorozatgyártott szedánok kategóriájában biztosan, de a 9,9 másodperces sprintidő még a legtöbb belsőégésű motoros hiperautót is megszégyeníti.

Ahhoz, hogy valaki megverje a Lucid ötüléses járgányát, olyan bestia volánja mögé kell beülnie, mint például a Ferrari LaFerrari, Koenigsegg CCR, Bugatti Centodieci, McLaren P1, vagy a Porsche 918 Spyder, de ezek már kapásból azzal az előnnyel indulnak, hogy az ilyen rövid, de nagy energiát igénylő futamokra lettek konfigurálva, miközben az Airnél az utas- és csomagtér tágassága volt az egyik elsődleges szempont a tervezéskor. Ráadásul a felsorolt sportkocsik között csak a két utóbbi olyan, amiből nem csupán néhány, vagy néhány tíz darab épült.

A villanyos szedánok közül a Porsche Taycan Turbo S és a Tesla Model S P100D Ludicrous módban a két leggyorsabb, 10,43 és 10,3-as idővel. A Lucid állítja, hogy rekordverő teljesítménye többszöri ismétlés után sem romlik.

A kaliforniai gyártó házon belül fejlesztett hajtásláncának összteljesítménye 1080 lóerő, mely két villanymotorból indul el a jármű négy kerekére. A Lucid elmondása szerint saját elektromos meghajtóegysége a maga 74 kilójával 45%-kal könnyebb és két és félszer kompaktabb, mint a „legközelebbi versenytársáé”, ennek ellenére mégis 59%-kal erősebb. Ezen felül a motorok percenként akár 20 000 fordulatra is képesek, ami szintén egy előrelépést jelent a technológiában.

Fred Lambertnek, az Electrek hírportál főszerkesztőjének lehetősége volt már a bemutató előtt bepillantást nyerni a Lucid Airt mozgató műszaki megoldások rejtelmeibe, és bár részleteket nem mondhat, meggyőződése, hogy a start-up által birtokolt technológia messze felülmúlja a jelenleg a piacon kapható legjobbakat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.