PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Rekord eladásokkal üdvözölte Muskot Németország

elektromos autó
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

Nem szoktunk a Tesla minden havi eladási adatáról minden országból beszámolni, általában csak negyedévente egyszer nézzük meg, hogyan teljesített a világ legnagyobb elektromos autó gyártója az előző 3 hónapban.

Most mégis kivételt teszünk egy rövid adatközlés erejéig, mert roppant érdekes dolog történt.

Nem egyszerű időszak

A német piac soha nem volt egyszerű a Tesla és úgy általában az elektromos autók számára. Sokan sokféleképpen próbálták már ezt magyarázni – sok ember vezet sokat és nagy sebességgel autópályán, a német piacon kedvelt hazai márkák eddig nem jeleskedtek a villanyautózásban és valószínűleg van ebben némi büszkeség, a német ipar felsőbbrendűségét megkérdőjelező technológiával szembeni ellenérzés is.

Ez volt az első európai Model 3 szállítmány – 2019 február. Forrás: Twitter/TeslaStars

Az új német elektromos autó támogatási rendszerrel és az év végéig csökkentett áfával akár 10 ezer eurót is spórolhatnak a vásárlók, ami meghozta sokat kedvét a váltáshoz, de a lelkesedést némileg csökkenti a fel-fellángoló koronavírus pandémia, és az ezt követő gazdasági válság, létbizonytalanság.

Az idei évben a világ minden országában minden autógyártó eladásai visszaestek. A Tesla a második negyedévet viszonylag jól vészelte át – míg mások eladásai 30-35%-ot is csökkentek, a kaliforniai gyártó mindössze 5%-ot bukott. Az európai eladások azonban jócskán megsínylették a válságot, mivel a kontinensünkre tervezett gyártási ablak pont arra az időszakra esett, amikor az előző negyedév elején bezárták a központi gyárat. A harmadik negyedév az eddigi adatok szerint Európában nagyjából 33%-kal jobb mint a második volt. Ebben pedig, úgy néz ki, nagy része van a remek német eladásoknak is.

Abszolút rekord

Mint tudjuk, amíg a Tesla európai gyára nem indul be, a cég itteni eladásai egy jól bevett ritmust követnek. Fremontban a negyedév első 4-6 hetében készülnek nekünk az autók, majd ezek 21-22 napos útra kelnek a belga Zeebrugge kikötőjébe, ahonnan a következő pár hétben szállítják ki őket a megrendelőknek. Egy átlagos „második hónapban” a Tesla eddig 300-600 autót szállított ki Németországban. Egy évvel ezelőtt augusztusban ez a szám egészen pontosan 514, míg a fent említett gyárbezárás miatt idén májusban csak 312 volt. Az eddigi abszolút havi csúcs 2367 volt a németeknél – ez tavaly márciusban született, amikor a várva várt első Model 3 szállítmány megérkezett a szalonokba és 3 évnyi előjegyzést kezdtek kielégíteni.

Most augusztusban a Tesla 2846 autót adott át Németországban, ami 453%-kal több mint tavaly ilyenkor.

Ez még akkor is szép teljesítmény, ha tudjuk, hogy a gyártási és logisztikai kihívások miatt a július a szokásosnál gyengébb volt Európában. Ha a negyedév első két hónapját együtt nézzük, akkor az a tavaly ilyenkorinak közel háromszorosa. A rekord okozott még egy érdekes szituációt: az év első 8 hónapjában Németországban szinte minden autógyártó 9 és 80 százalék közötti visszaesést könyvelhetett el 2019-hez képest. Így például az Audi -31,9, a BMW -18,6, a Mercedes pedig -18,8 százalékkal adott el kevesebb autót mint tavaly. Hogy mondjunk cifrább példákat is, a Dacia, a Mazda, az Opel és a Suzuki mind -50% körül mozognak. Egyetlen autógyártó kivétel a német piacon, mégpedig a Tesla, amely idén eddig +11%-nál jár.

Berlinbe látogatott Elon Musk

Nyilván csak véletlen, de szebben nem is köszönthették volna a németek Elon Muskot aki az elmúlt 4 napot az országban töltötte, hogy a Giga Berlin jelenlegi készültségét szemrevételezze, politikusokkal egyeztessen és a Tesla német leányvállalatának vakcinafejlesztési programjával kapcsolatban tárgyaljon egy együttműködő gyógyszercéggel.

Forrás: kba.de

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.