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
auto
2024. 04. 20. szombat

Tavaly decemberben beszámoltunk Ewan McGregor és Charley Boorman legújabb motoros kalandtúrájáról, akkor azonban még az út kétharmadát sem tették meg. 8000 mérföldnél jártak a 13 000 mérföldes útvonalon. Dél-Amerika déli csücskéből, Ushuaia városából keltek útra, hogy napi több mint 200 kilométert motorozzanak Argentínán, Chilén, Bolívián, Peruban, Ecuadoron és Kolumbián, Közép-Amerikán és Mexikón keresztül egészen Los Angelesig. Egy hagyományos motorral azonban nem érezték volna elég nagynak a kihívást, így elektromos Harley-Davidson LiveWire motorkerékpárokkal vállalták be a túrát.

8000 mérföld az elektromos Harley-Davidson LiveWire nyergében

Mára nem csak a túra végére értek, de a filmsorozat vágása is elkészült, melynek premierje szeptember 18-án lesz az Apple TV platformon. 100 nap alatt sikerült megtenni a 20 800 kilométert, 16 határátkelőn és 13 országon keresztül. Az alábbi előzetesből az is kiderül, hogy a természeti viszontagságok mellett a hiányos töltőinfrastruktúrával is meg kellett küzdeniük. Az egyik snittben például egy sajnálatos áramszünet következik be a szálláshelyükön, ahol persze éjjel a motorokat is tölteni szerették volna. A motorok megerősített futóművet és túragumikat kaptak, de a kísérő autók is figyelemre méltók: két Rivian R1T is a konvojban haladt. Amíg a premierre várunk, nézzétek meg az alábbi, hivatalos előzetest.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.