Elkaszálta városi kisautóját a Škoda
Utód nélkül távozik a Škoda modellkínálatából a Citigo városi kisautó – jelentette be Alain Favey értékesítési marketingigazgató, megadva a végső választ arra az évek óta felmerülő kérdésre, hogy vajon mi lesz a Volkswagen Up és Seat Mii ikertestvéreként forgalmazott modell sorsa. A Citigo 2011-ben látott napvilágot belsőégésű motorral, s bár a városlakóknak éppen ilyen apróságokra van szükségük elektromos meghajtással, az autó csak 2019-ben kapta meg a villanymotort és váltotta fel szennyező elődjét, Citigo e iV néven folytatva a modell történetét.
A pozsonyi létesítményben gyártott kisautó most annak a tendenciának esett áldozatul, ami egyre látványosabban jelenik meg az autóiparban: a gyártók megszabadulnak kis méretű modelljeiktől, és inkább a nagyobb, népszerűbb autóikra, elsősorban az SUV-kra koncentrálnak, melyek vételárában az elektromos technológia beszerelése sem mutatkozik meg annyira feltűnően, mint egy tömegek számára elérhető árú járműében.
Jelenleg semmilyen utód nincs tervbe véve a Citigo számára, de még csak hasonló méretű modell sem kerül fel a palettára. Az igazgató elmondása szerint erre legfeljebb akkor lenne mégis esély, ha a MEB padlólemezből készülne olyan változat, amely megengedné a mostaninál kisebb méretű autók építését, de ő nem tud ilyen tervekről. Ez azért érdekes, mert a Volkswagennél belső körökben már rebesgetnek egy e-Zzity kódnéven futó szubkompakt járművet, ami ID. 1 néven, az e-Up utódjaként érkezik a piacra 2025 környékén. Valószínű tehát, hogy öt év múlva ismét visszatér ehhez a szegmenshez a Škoda.
Arra sem számíthatunk, hogy a Superbnél és az Octaviánál kisebb modellek elektromos hajtást kapnak, hiszen a költséges technológia elérhetetlenné tenné őket a vásárlók számára – fogalmazott Favey. A csehek szerint ezen két autó plug-in hibrid változata, valamint a napokban bemutatott Enyaq iV tisztán elektromos SUV már elegendő ahhoz, hogy az elektromosított járművek iránti egyre növekvő keresletet kielégítsék.
A Škoda állítja, hogy jelenleg nincsenek tervek következő villanyautóra, de igény esetén a MEB rugalmassága a hagyományos meghajtású autókénál sokkal rövidebb fejlesztési időt tesz lehetővé.