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
auto

A horvátok már előszériában gyártanak hiperautót

elektromos autó

Megkezdődött a Rimac C_Two előszériás darabjainak gyártása a horvátországi Veliko Trgovišćében, ahol a jövő évtől kezdődően az alkalmazottak összesen 150 darabot szerelnek össze a vásárlók számára az egyik legdurvább specifikációkkal bíró elektromos hiperautóból. A 2009-ben alapított vállalat, mely saját villanyos bestiáinak fejlesztésén kívül más autógyártók számára is szállít hajtáslánc-technológiát, idén júniusban adott át új gyártósort a létesítményben, felére csökkentve a jármű gyártási idejét. Ez idáig 12 kísérleti prototípus készült el, amelyeket az átfogó tesztprogram során, illetve a töréstesztekhez és a típus validációjához használt a gyártó.

Még nem is gyártják, de már elfogyott az összes Rimac C_Two

A most kezdődő előszériás gyártásnak hat villanyautó lesz az eredménye, amelyek már a véglegeshez közeli specifikációkat, dizájnt, és vezethetőséget birtokolnak. Ezeket a homologizációs eljárások teljesítésére, valamint a végső tesztelésre szánják, így előfordulhat, hogy apróbb módosításokra szükség lesz a megrendelőknek való gyártás megkezdése előtt. Egy előszériás autó összeszerelése 5 hetet vesz igénybe, de mivel nagy számban kerülnek be saját, házon belül gyártott komponensek és rendszerek, ezek termelésével és szállításával együtt 8 hétbe telik a teljes folyamat.

Önvezető technológia tanít vezetni a horvát villanyautóban

„Egy teljesen új típusú teljesítményautót hozunk létre a C_Two-val. Több ezer virtuális szimulációs óra, több éves tervezés és fejlesztés, valamint sok csiszolatlan és kész prototípus után nagyon különleges érzés látni, hogy az előszériás autók feljutnak a gyártósorunkra. Ez egyelőre a legegyértelműbb jel, hogy a C_Two majdnem itt van, és alig várjuk, hogy 2021-ben eljuttassuk ügyfeleinkhez az autókat, és bemutathassuk az egész világon” – mondta Mate Rimac vezérigazgató.

Jövőre szállítják a horvátok villámgyors villanyautóját

2018-as premierjén a C-Two 412 km/h-s végsebességgel, és 2 másodperc alatti 0-100-as gyorsulással kápráztatta el a közönséget. Az elképesztő, 1914 lóerős teljesítményhez és 2300 Nm-es nyomatékhoz egy 120 kWh-s akkupakkból kapja az energiát, amivel nem lehetetlen 650 kilométeres (NEDC) hatótávolságot elérni. A Rimac a nyáron azt ígérte, hogy még az idén bejelenti a végleges specifikációkat, de ezúttal nem említette, hogy erre valóban sor kerül-e a következő másfél hét alatt.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.