PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Az idei International Van of The Year (IVOY) kiválasztásán a PSA Csoport megmutatta, hogyan lehet három villanyautóval egyszerre megnyerni ugyanazt a díjat. A 24 független nemzetközi szakújságíróból álló zsűri a Citroën ë-Jumpy / Peugeot e-Expert / Opel Vivaro-e / Vauxhall Vivaro-e tisztán elektromos négyest szavazta meg az év kisteherautójának, s mivel a négy furgon egymás minimálisan áttervezett, átmárkázott változataiként van jelen a piacon, mind a négy modell gyártója megkapta a kis haszongépjárművek szegmensében legrangosabbnak tartott díjat.

A 30. alkalommal odaítélt kitüntetést magasan a PSA járművei nyerték: 131 pontot kaptak a zsűritől, míg a második és harmadik helyezett, a Mercedes-Benz eSprinter és az új Vito 55, illetve 36 pontot gyűjtöttek össze. A negyedik helyen a Ford Transit végzett, melynek nemrég mutatkozott be a teljesen elektromos változata.

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

A zsűri a következőképpen indokolta döntését:

„A PSA négyes ikrei az első elektromos kisteherautók a piacon, amelyeket Európában több mint 300 kilométeres hatótávolsággal értékesítenek. Szilárd felépítésűek kiváló vezethetőséggel, és az alacsonyabb zajszint kivételével nem sok minden választja el a hajtásérzetet a dízeles verzióétól. A kompakt kisteherautók teljesen elektromos változataival a PSA-négyes hatalmas lendületet ad az e-mobilitásnak a professzionális vállalkozásoknál, és kikényszerítik a kibocsátásmentes közlekedés terjedését. Innentől kezdve az üzleti eset is valós, a teljes tulajdonlási költség azonos szintre került a belsőégésű motoros verziókkal. Meggyőző összeállítás, rugalmas, két akkumulátoros választási lehetőséggel, messze elég erős, sima és csendes hajtáslánccal, és következetesen gyors DC tölthetőséggel.”

A PSA-trió harmadik tagja: Citroën ë-Jumpy

A PSA Csoport kisteherautói az EMP2 padlólemezre épülnek, és a nagyobbik akkumulátorral akár 330 kilométert is meg tudnak tenni a WLTP szerint. A 100 kW teljesítményű, 260 Nm nyomatékú modellek három hosszúságban rendelhetők, hasznos terhelhetőségük akár az 1275 kilót is elérheti, és vontatni is tudnak 1000 kilogrammot. A raktér maximális mérete 6,6 m3, ami megegyezik a belsőégésű változatokéval.

A Peugeot számára az e-Expert a hatodik olyan teherautó, mely elnyerte az IVOY díjat, és ez a Citroënnél is így van, mivel minden korábbi alkalommal közösen fejlesztett, és átmárkázott kisteherautó került ki győztesként. A tavalyi évben a Peugeot Partner, Citroën Berlingo, és az Opel Combo Cargo volt az év kisteherautója. Mivel az Opelnél egy kicsit másképp néz ki a paletta, a német autógyártó számára a mostani csupán a harmadik győzelem.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.