Jövőre szállítják a horvátok villámgyors villanyautóját

A koronavírus-járvány miatt az előzetes tervekkel ellentétben nem 2020-ban, hanem majd csak a jövő évben kezdi meg leszállítani a megrendelőkhöz a C_Two néven futó tisztán elektromos hiperautó elkészült darabjait a Rimac. A horvátok 2018 tavaszán prezentálták az 1914 lóerő teljesítményű álomautó első változatát, ám még adósak nekünk egy bemutatóval, hiszen azóta számos változás történt a C_Two dizájnját illetően. Erre valószínűleg az idei Genfi Autószalonon került volna sor, ami a járvány miatt elmaradt – a Rimac azt ígéri, hogy még ebben az évben lerántja a leplet a végleges formáról, s egy új nevet is kap az autó.

Jó hír, hogy egy újonnan megnyitott gyártósorral a horvátországi Veliko Trgovišćeben a felére rövidült egy példány megépítésének ideje, ezzel némileg kompenzálni tudja majd a csúszást a Rimac. Így egy autó összeszerelése csupán 5 hétbe telik majd a korábbi 10 helyett, majd teljes kapacitáson egy hónap alatt akár négy végleges példány is elkészülhet, de természetesen a munkálatok nem a gyártósoron kezdődnek, hiszen a cég számos alkatrészt házon belül termel. A C_Two modellből egyébként mindössze 150 darab készül, ezeket elég hamar le is foglalták az exkluzív hiperautók iránt érdeklődő vásárlók. Ez idáig négy prototípust szerelt össze a Rimac, de a teszteléshez és a homologizációs folyamat teljesítéséhez 10 további előszériás darabra van szükség, melyek többsége még az idén elkészül.

EZT OLVASTAD MÁR?  Konzolos játékból ismert koncepcióautót épített az Audi

A fejlesztők igencsak ütős specifikációkat ígértek két évvel ezelőtt. A gyártó elismeri, hogy ezek valóban meglehetősen ambiciózus célkitűzésnek bizonyultak akkoriban, de a modell további fejlesztése és tesztelése során bizonyossá vált, hogy a 412 km/h-s végsebesség, valamint a 1,9 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100-ra tényleg tartható. A nagy teljesítményű elektromos hajtásláncban való szakértelem olyan partnereket hozott a start-upnak, mint az Aston Martin, Automobili Pininfarina, Koenigsegg, Hyundai, valamint a Porsche, mely utóbbi 15,5%-ra növelte részesedését a cégben az eredeti 10%-ról.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.