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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Japán megduplázza az állami támogatást a villanyautókra

elektromos autó

A japán autógyártók közül a Nissan úttörő volt a LEAF piacra dobásával, a Mitsubishi pedig a világ legnépszerűbb, villámtölthető PHEV modelljét adta az Outlanderrel, több kisebb-nagyobb japán gyártó azonban inkább a kivárásra játszik az elektromobilitás területén. A Toyota például a szilárdtest akkutól várja az áttörést, közben a Mirai, hidrogén tüzelőanyagcellás autó fejlesztésére fordítja erőforrásai egy részét, bár ahol igazán szükség van tisztán elektromos autókra, mint például a kínai piacon, egy ideje már BEV modellel is jelen van.

Több mint 30 évig is bírhatja a Toyota szilárdtest akkumulátora

A japán kormány döntése talán felgyorsíthatja az átállást a szigetországban, ugyanis megduplázzák az elektromos és konnektoros hibrid autók állami támogatását, írja a nippon.com. A tisztán elektromos autókra az eddigi 400.000 jen (1,135 millió forint) megduplázásával 800.000 jen (2,27 millió forint) támogatás igényelhető majd, de egy fontos kikötés mellett. A vásárlónak otthonában vagy irodájában megújuló energiaforrással kell rendelkezni. A támogatásra a kormány 8 milliárd jent szán, ami azt jelenti, hogy összesen 10.000 autóra jut majd a keretből.

Piszkosul megszépült a Toyota hidrogénautója

Ezzel együtt „néhány száz” jennel megnövelik a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók (FCEV) állami támogatását is a jelenleg 2,25 millió jenről (6,4 millió forint), így a tüzelőanyagcellás autók ára a hatalmas támogatásnak köszönhetően továbbra is versenyképes lesz az akkumulátoros elektromos autókéval.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.