A japán autógyártók közül a Nissan úttörő volt a LEAF piacra dobásával, a Mitsubishi pedig a világ legnépszerűbb, villámtölthető PHEV modelljét adta az Outlanderrel, több kisebb-nagyobb japán gyártó azonban inkább a kivárásra játszik az elektromobilitás területén. A Toyota például a szilárdtest akkutól várja az áttörést, közben a Mirai, hidrogén tüzelőanyagcellás autó fejlesztésére fordítja erőforrásai egy részét, bár ahol igazán szükség van tisztán elektromos autókra, mint például a kínai piacon, egy ideje már BEV modellel is jelen van. Több mint 30 évig is bírhatja a Toyota szilárdtest akkumulátora A japán kormány döntése talán felgyorsíthatja az átállást a szigetországban, ugyanis megduplázzák az elektromos és konnektoros hibrid autók állami támogatását, írja a nippon.com. A tisztán elektromos autókra az eddigi 400.000 jen (1,135 millió forint) megduplázásával 800.000 jen (2,27 millió forint) támogatás igényelhető majd, de egy fontos kikötés mellett. A vásárlónak otthonában vagy irodájában megújuló energiaforrással kell rendelkezni. A támogatásra a kormány 8 milliárd jent szán, ami azt jelenti, hogy összesen 10.000 autóra jut majd a keretből. Piszkosul megszépült a Toyota hidrogénautója Ezzel együtt „néhány száz” jennel megnövelik a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók (FCEV) állami támogatását is a jelenleg 2,25 millió jenről (6,4 millió forint), így a tüzelőanyagcellás autók ára a hatalmas támogatásnak köszönhetően továbbra is versenyképes lesz az akkumulátoros elektromos autókéval. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!