Itt az új Rimac, és pontosan azt hozta, amit tőle vártunk

Több kedvcsináló videó után lehullt a lepel a Rimac legújabb elektromos hiperautójáról, mely alighanem a Genfi Autószalon leggyorsabb autója, könnyedén maga mögé taszítva olyan füstös sportkocsikat is, mint a Bugatti Chiron. A horvát gyártó célja mindvégig egyértelmű volt: a tavaly novemberben bemutatott Tesla Roadster teljesítményadatait túlszárnyalni. Bár Tesla-riválisokból akad bőven mostanság, a Rimac Concept One modelljével már bizonyította, hogy nem okoz gondot neki ultrakönnyű és villámgyors villanyautót építeni, így joggal bízhattunk benne, hogy képes lesz fellépni a Roadster mellé a dobogóra. Nem is kellett csalódnunk.

412 km/h-s végsebesség, 1914 lóerő (1408 kW) teljesítmény, 2300 Nm nyomaték. Ezt kínálja a horvát csapat tisztán elektromos szuperautója, amit a gyártó a korábbi Concept Two ideiglenes elnevezés után már csak C_Two néven emleget a honlapján. Ha eddig csak azért tartottunk ki a hagyományos meghajtású sportautók mellett, mert úgy gondoltuk, hogy ekkora erőt csak a V8-as motorral, meg egyéb múlt századi technológiákkal felszerelt járművek tudnak kisajtolni magukból, akkor éppen ideje felébredni a hosszú álmunkból. A Tesla Roadster bemutatója egy áttörést jelentett az autóiparban, melynek hullámai azóta sem csitultak el. Sőt a Rimac állítja, hogy a Tesla álomautójának hihetetlen 1,9 másodperces gyorsulási idejét is sikerült túllépnie egy hajszálnyival: a C_Two 1,85 másodperc alatt ér fel 100 km/h-ra. A közel kétezer lóerőt négy villanymotor adja, bevonva minden kereket a meghajtásba.

EZT OLVASTAD MÁR?  A detroiti autószalonra is készült egy új villanyautóval a Nissan

Az akkumulátor terén már kevésbé tudott versenyre kelni a kaliforniai gyártóval a Rimac. A 120 kWh-s aksi a NEDC szerint 650 kilométer megtételére elegendő két töltés között, mely ugyan nem kevés, de a Roadster 200 kWh-s akkujától és 1000 kilométeres hatótávjától messze elmarad. A kocsira a töltéshez CCS csatlakozó került.

Ha alaposan szemügyre vesszük a C_Two-t, akkor néhány közös vonást felfedezhetünk a Concept One-nal, mégis egy új és összetéveszthetetlen dizájn tárul a szemeink elé. A kecses villanyautó teljes mértékben az aerodinamikai törvények szülöttje. Tökéletesen áramvonalas formáját mintha az áramló levegő alakította volna ki, mely a szénszálas és alumínium anyaghasználattal együttesen egy pehelykönnyű, de mégis erőteljes felépítésű, szélsebes hiperautót eredményezett. A sportos elegancia érzetét tovább fokozza a két pillangóajtó is, valamint a versenypályán meglehetősen hasznosnak bizonyuló, egyedi tervezésű Pirelli gumik. Az aerodinamikai hatékonyság maximalizálása érdekében a motorháztetőt aktív légbeömlő díszíti, mely a hátsó szárnnyal egyetemben folyamatosan szabályozza a légáramlás irányát és intenzitását.

Mindezekből arra következtethetünk, hogy bizony a gyártó fontosnak tartotta, hogy az új modell a versenypályán is megállja a helyét. Ez bizony így is van, sőt, az autóba telepített infotainment rendszer egyik funkciójaként a kiválasztott pályákon segítséget is kapunk a jobb köridő eléréséhez, így egy autóversenyzős videójátékhoz hasonlóan tudatja velünk a rendszer, hogy mikor kell fékezni, vagy hogy hol fut az ideális ív. Ráadásul a villanyautók kritikájaként emlegetett teljesítményromlást is elhanyagolhatóra csökkentette a gyártó: az új Rimac két kört is meg tud tenni a Nürburgringen maximális és folyamatos teljesítmény-leadás mellett, így bizony a pályán méltó ellenfele lehetne a Tesla Roadsternek.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már tesztelik a BMW i4-et

A kétüléses C-Two intelligens berendezésekben sem szűkölködik: mesterséges intelligencia, arcfelismerés, hangvezérlés, és vezetéstámogató-rendszerek. A 8 kamera, 2 LIDAR, 12 ultrahang-szenzor, és sok más érzékelő Level 4-es önvezetést biztosít a villanyautó számára, azaz minden gond nélkül képes emberi segítség nélkül boldogulni.

A Rimac nem részletezte a C_Two névválasztás és alulvonásos írásmód okát, ahogyan egyelőre azt sem tudjuk, hogy pontosan mikor és mely piacokra érkezik a kocsi, a tervek szerint azonban az összesen 150 példány gyártása még idén megkezdődik, a Genfi Autószalonon bemutatott formájában. Hivatalos infó az áráról sincs, de minden bizonnyal pont olyan ütős lesz, mint a teljesítménye.

Elektromos autót használsz?