A világ egyik élenjáró töltőberendezés-gyártójaként ismert Tritium 2020-ban mutatta be saját Plug&Charge megoldását, amely drámaian leegyszerűsíti az elektromos autók töltésének folyamatát. A funkció az ISO 15118 szabvány által definiált, autó és töltő közötti kommunikációs protokollt használja arra, hogy a jármű felismerése, a töltés elindítása, és a számlázás teljesen automatikus módon megtörténjen a töltőkábel csatlakoztatását követően. Ezáltal az RFID-azonosítók, okostelefon-applikációk, és a töltőkártyák sokasága is feleslegessé válik, amelyeket a villanyautósoknak rendszeresen magukkal kellett vinniük hosszabb útjaik során.
Az ausztrál vállalat az ultramagas teljesítményű PK350kW DC töltőoszlopait látta el először ezzel funkcióval, most pedig az 50 kW-os RT50 típusú oszlopokra is kiküldte az ezt tartalmazó globális szoftverfrissítést. Ezek mellett 75 kW (RTM75), illetve 175 kW (RT175-S) csúcsteljesítményű töltőberendezéseket találhatunk még a Tritium kínálatában, ám ezek az új generációs oszlopok már eleve Plug&Charge képességgel érkeztek.
„A Tritium elkötelezte magát amellett, hogy a legújabb DC gyorstöltési technológiát az egész termékcsaládjába bevezesse, legyen szó vadonatúj töltőkről, vagy már letelepítettekről. Ez a legújabb szoftverfrissítés növeli az ügyfelek felhasználási élményét a Plug&Charge révén elérhető zökkenőmentes és biztonságos fizetési lehetőségekkel. Ezzel a technológiával ugyanolyan egyszerűvé válik a villanyautók töltése, mint a mobiltelefonoké” – mondta a Tritium technológiai igazgatója és társalapítója, James Kennedy.
A Plug&Charge működéséhez természetesen az is szükséges, hogy az autó képességei is lehetővé tegyék az automatikus kommunikációt – ez is egyre gyakoribb, többek között a Porsche Taycan és a Ford Mustang Mach-e is tudja.