Itt egy új kínai divatterepjáró Európának

Szinte minden hónapra jut egy újabb kínai autógyártó, mely a kínai piacot kinőve az európai vásárlók villanyautó-éhségét veszi célba. Többségük egyelőre csak tervezi a kontinensünkre való betörést (a BYD például egy jelentős csúszás után idén kezdi árusítani első tisztán elektromos személyautóját Norvégiában), de akadnak olyanok is, amelyek már itt vannak, és komoly vetélytársként szállnak szembe az európai gyártókkal a vásárlók pénzéért.

A SAIC nagyon ravaszul osont be Európába, hiszen a híres brit márkát, az MG-t élesztette fel, így aztán attól sem kellett félnie, hogy egy idegen márkanév hallatán menekülni fognak előle az ügyfelek. Az MG már komoly sikereket ért el az ZS EV-vel és a plug-in hibrid EHS-sel, most pedig két teljesen elektromos újdonsággal tervezi bővíteni a kínálatát. Az egyik egy piszkosul csinos szabadidő-autó.

A Marvel R SUV a C szegmens képviselője 4674 mm hosszával, 1919 mm szélességével, 1618 mm magasságával, és 2800 mm-es tengelytávolságával. Matt Lei, az MG Motor Europe vezérigazgatója elmondta, hogy míg a ZS EV-nél és az EHS plug-in hibridnél a legtöbb igényt kielégítő praktikusságra törekedtek, addig ez az újdonság a cég Evolution Design formavilágával érzelmek ébresztésére koncentrál. A Marvel R-t elsősorban azoknak szánja az MG, akik a látványos dizájn, luxus, teljesítmény, és intelligens technológiák keverékét keresik észszerű áron.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a hétköznapi használhatóság hátrányba kerülne, a Marvel R 750 kilót vontathat, vagy helyette két kerékpárt is el lehet szállítani a hátulra rögzíthető tárolóján. Csomagtérből 357 liternyit kínál, ami lehajtott hátsó ülésekkel 1396 literre nő. A jármű belülről is parádés, a teljes középkonzolt elfoglalja a 19,4 colos érintőkijelző, alján egy kirívó módválasztó tekerővel. A digitális műszeregység a kormány mögött 12,3” átmérőjű.

Az autóba három villanymotort telepített a gyártó: kettőt hátra, egyet előre, így a hajtásban minden kerék részt vesz. Együttes teljesítményük 212 kW 665 Nm nyomatékkal, ami egy bámulatos gyorsulást eredményez az SUV-nek, mindössze 4,9 másodperc kell a 100 km/h eléréséhez álló rajtból. A végsebességet 200 km/h-ra korlátozza az elektronika. A jármű elérhető lesz duplamotoros, hátsókerekes változatban is, ebben az esetben a motorháztető alatt egy 150 literes frunk szabadul fel.

Az akkumulátor kapacitásáról nem közölt adatot az MG, de a hatótávolság 400 kilométer körül várható a WLTP szerint. Váltakozó áramon 11 kW a legnagyobb töltési teljesítmény, DC-n nem tudjuk, de a 80%-os töltést 30 perc alatt ígéri a gyártó, amit a beépített hőszivattyúval ellátott klímavezérlés is támogat. A Marvel R tudja a V2L-t, azaz képes más elektromos berendezéseket (akár autót is) tölteni.

A kínaiak elektromos SUV-ja a nyár elején jelenik meg bizonyos európai piacokon, további részleteket akkortájt mond a vállalat. Az MG másik újdonságát ebben a cikkünkben mutattuk be.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.