Így lesz a tankolásnál is egyszerűbb a villanyautók töltése

Bemutatta saját Plug and Charge töltési megoldását a Tritium, mely minden eddiginél gyorsabbá és kényelmesebbé varázsolja az elektromos autók feltöltését: nevéből adódóan a jármű a töltőre való csatlakoztatás után azonnal elkezdi felvenni az elektromosságot, a felhasználónak tehát nincs szüksége RFID-re, vagy bankkártyára az azonosításhoz, a számlázás teljesen automatikus és biztonságos módon történik a felhasználói fiókon keresztül, függetlenül attól, hogy mely cég üzemelteti a töltőt. Mindezt az ISO 15118-as szabvány teszi lehetővé, mely azon túl, hogy definiálja a V2G (Vehicle to Grid) kommunikációt a kétirányú töltéshez, az elektromos járművek azonosítását és töltésének engedélyezését is lehetővé teszi.

Az ausztrál töltőgyártó elmondása szerint az övé lesz a legelső ilyen technológia a piacon, és miután tömegek számára lesz elérhető, minden korábbi fizetési folyamat elavultnak fog tűnni, és még a hagyományos autók tankolása is körülményesebb lesz, mint a Plug and Charge. Az ISO 15118 szabványon keresztül történő adatcsere során a töltő üzemeltetője kriptográfiai kulcsokat használ, ami a Tritium vezérigazgatója szerint jóval biztonságosabb, mint kártyákkal bűvészkedni. „Sokkal valószínűbb, hogy elhagyod a kártyád és valaki más felhasználja valahol, mint az, hogy a mi technológiánkon keresztül bárki hozzáférjen a felhasználói adatokhoz.

EZT OLVASTAD MÁR?  Frissült a TöltőPont alkalmazás
Ki ne akarna megszabadulni a rengeteg töltőkártyától?

A Plug and Charge megoldás egyelőre nem elérhető minden Tritium töltőoszlopon, egyedül a PK350kW DC villámtöltők kompatibilisek, amelyeken a vállalat tesztelte a technológiát Németországban. A gyártó azt írja, hogy a Plug and Charge valamennyi Veefil-PK DC High Power Charger számára azonnal elérhető, amennyiben az üzemeltetők felkészítik erre a berendezéseiket, az új töltőkön pedig már alapból ott lesz ez a funkció.

Ma a töltőkön applikációval vagy RFID token használatával lehet töltést indítani.

A történet azonban nem ennyire egyszerű, hiszen az automatikus felismerésben és számlázásban a villanyautónak is partnernek kell lennie, ami azt jelenti, hogy a járműveknek ugyanúgy tudniuk kell eltárolni a kriptográfiai kulcsokat, ahogyan a töltő teszi. A Tritium igazgatója az NFC technológiás okostelefonokat említi hasonlatként: ahogyan azok is terjednek, úgy jelenik meg a Plug and Charge-kompatibilitás az új elektromos modellekben, és nő az egekbe az ilyen fizetések gyakorisága. A funkció kizárólag CCS csatlakozón keresztül működik.

Elektromos autót használsz?