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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Áprilisban láthatjuk a Toyota nagy dobását

elektromos autó

A múlt héten beharangozott X prologue kapcsán szinte mindenki azt gondolta, hogy ma végre bemutatkozik a Toyota első igazi nagy dobása a villanyautózásban, a még tavaly megígért RAV4-méretű SUV e-TNGA alapokon. A japán autógyártó azonban egészen mással készült a közönség számára, és megmutatta, milyen formavilágot lehetne megcélozni a kisautók szegmensében. Az X prologue nem más, mint egy izmos Toyota Aygo crossover.

Az nem derült ki a bemutatóból, hogy milyen technológia mozgatja a legolcsóbb Toyotát – a méretes hűtőrács a belsőégésű motor jelenlétére utal, ám a kipufogót (ha van) jól elrejtették a tervezők. Végeredményben viszont abszolút nem számít a terep-Aygo hajtáslánca, mivel egyrészt a legutóbbi információk szerint a kisautó következő generációja sem kap villanyhajtást, másrészt pedig az autó ebben a formájában csupán az európai dizájnközpont munkatársainak a fantáziáját testesíti meg. Ergo valószínűleg gyártani sem tervezik.

Nem érdemes azonban csüggedni az elektromobilitás-pártiaknak sem, mert az áprilisi Sanghaji Autószalonon már tényleg a vadonatúj, elektromos alapokon nyugvó villanyautóját mutatja meg a Toyota, ezt maga a gyártó jelentette be. Az e-TNGA moduláris felépítése különböző szélességű, hosszúságú, tengelytávú, és magasságú járművek építését engedi, hátsó-, első-, és összkerék-meghajtással egyaránt, miközben a motor teljesítménye és az akku kapacitása is építőkocka-szerűen variálható.

Az autókiállítás sajtónapjait április 19-én és 20-án tartják.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.