A múlt héten beharangozott X prologue kapcsán szinte mindenki azt gondolta, hogy ma végre bemutatkozik a Toyota első igazi nagy dobása a villanyautózásban, a még tavaly megígért RAV4-méretű SUV e-TNGA alapokon. A japán autógyártó azonban egészen mással készült a közönség számára, és megmutatta, milyen formavilágot lehetne megcélozni a kisautók szegmensében. Az X prologue nem más, mint egy izmos Toyota Aygo crossover. Az nem derült ki a bemutatóból, hogy milyen technológia mozgatja a legolcsóbb Toyotát – a méretes hűtőrács a belsőégésű motor jelenlétére utal, ám a kipufogót (ha van) jól elrejtették a tervezők. Végeredményben viszont abszolút nem számít a terep-Aygo hajtáslánca, mivel egyrészt a legutóbbi információk szerint a kisautó következő generációja sem kap villanyhajtást, másrészt pedig az autó ebben a formájában csupán az európai dizájnközpont munkatársainak a fantáziáját testesíti meg. Ergo valószínűleg gyártani sem tervezik. Nem érdemes azonban csüggedni az elektromobilitás-pártiaknak sem, mert az áprilisi Sanghaji Autószalonon már tényleg a vadonatúj, elektromos alapokon nyugvó villanyautóját mutatja meg a Toyota, ezt maga a gyártó jelentette be. Az e-TNGA moduláris felépítése különböző szélességű, hosszúságú, tengelytávú, és magasságú járművek építését engedi, hátsó-, első-, és összkerék-meghajtással egyaránt, miközben a motor teljesítménye és az akku kapacitása is építőkocka-szerűen variálható. Az autókiállítás sajtónapjait április 19-én és 20-án tartják. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!