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 Megérkezett a Peugeot 308 harmadik generációja, amely rányomja a pecsétet a vállalat által februárban bejelentett teljes arculatváltásra. A 2007 óta gyártott, és eddig több mint 7 millió példányban eladott családi kisautó a márka új arcát képviseli: hordozza a legutóbbi formavilág mindazon karakterisztikus stílusjegyeit – például az oroszlánok tépőfogára emlékeztető LED lámpacsíkokat –, amelyeket már a 208, 508, 2008, és 3008 modelleken láthatunk, illetve ez a legelső autó, amely a márka újratervezett, modernebb emblémáját viseli. A teljes dizájnváltással a jármű dimenzióin is módosított a Peugeot: a tengelytáv 55, a teljes hossz pedig 110 milliméterrel nőtt, amiért a hátsó üléseket elfoglaló utasok lesznek leginkább hálásak. A magasságból viszont elvettek 20 mm-t a tervezők, ami jobb aerodinamikát eredményez. A csomagtér kapacitása 412 liter, ami az üléstámlák ledöntésével 1323 literre bővíthető. Az új 308 az utastér kialakításában is követte testvéreit, megkapta a kompakt kormányt, amely szenzorosan érzékeli a sofőr fogását bizonyos vezetéstámogató rendszerek használata közben. A kormánykerékről vezérelhető például a rádió, a média, és a telefon is, de a 10 colos érintőképernyő az i-Cockpit műszerfal közepén a fizikai kapcsolók nagy részét kiváltja. Ugyanekkora méretű digitális kijelző található a kormány mögött, amely 3D megjelenítésre is képes. A Peugeot 308 már a vezeték nélküli telefontükrözést is tudja, és egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható Bluetooth-on keresztül. Az autó a vállalatcsoport EMP2 padlólemezén fekszik, ami azt jelenti, hogy többféle hajtáslánc elszállásolását is meg tudja oldani. A benzines és dízeles változatok mellett két plug-in hibrid típus is rögtön elérhető lesz a piaci bevezetés kezdetétől fogva. A HYBRID 225 egy 132 kW-os PureTech benzinmotor, és egy 81 kW teljesítményű villanymotor kombinációját működteti az e-EAT8 nyolcsebességű sebváltón keresztül. Hibrid üzemmódban az összteljesítmény 162 kW 360 Nm nyomatékkal. A HYBRID 180-ban a villanymotor azonos, de a benzinmotor gyengébb (110kW), itt a rendszer legnagyobb elérhető teljesítménye 132 kW 360 Nm nyomaték mellett. Az erősebbik típus 59, míg a gyengébb 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tud kinyerni a 12,4 kWh-s akkucsomagból. Alapfelszereltségként 3,7 kW-os fedélzeti töltés jár az autóhoz, felár ellenében 7,4 kW-ra növelhető a teljesítmény, így kevesebb mint két órát vesz igénybe a teljes töltés. Az új Peugeot 308 Franciaországban megy gyártásba, forgalmazása az év második felében kezdődik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!