PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Megjött a Peugeot 308 a márka új arcával

Megérkezett a Peugeot 308 harmadik generációja, amely rányomja a pecsétet a vállalat által februárban bejelentett teljes arculatváltásra. A 2007 óta gyártott, és eddig több mint 7 millió példányban eladott családi kisautó a márka új arcát képviseli: hordozza a legutóbbi formavilág mindazon karakterisztikus stílusjegyeit – például az oroszlánok tépőfogára emlékeztető LED lámpacsíkokat –, amelyeket már a 208, 508, 2008, és 3008 modelleken láthatunk, illetve ez a legelső autó, amely a márka újratervezett, modernebb emblémáját viseli.

A teljes dizájnváltással a jármű dimenzióin is módosított a Peugeot: a tengelytáv 55, a teljes hossz pedig 110 milliméterrel nőtt, amiért a hátsó üléseket elfoglaló utasok lesznek leginkább hálásak. A magasságból viszont elvettek 20 mm-t a tervezők, ami jobb aerodinamikát eredményez. A csomagtér kapacitása 412 liter, ami az üléstámlák ledöntésével 1323 literre bővíthető.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Az új 308 az utastér kialakításában is követte testvéreit, megkapta a kompakt kormányt, amely szenzorosan érzékeli a sofőr fogását bizonyos vezetéstámogató rendszerek használata közben. A kormánykerékről vezérelhető például a rádió, a média, és a telefon is, de a 10 colos érintőképernyő az i-Cockpit műszerfal közepén a fizikai kapcsolók nagy részét kiváltja. Ugyanekkora méretű digitális kijelző található a kormány mögött, amely 3D megjelenítésre is képes. A Peugeot 308 már a vezeték nélküli telefontükrözést is tudja, és egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható Bluetooth-on keresztül.

Az autó a vállalatcsoport EMP2 padlólemezén fekszik, ami azt jelenti, hogy többféle hajtáslánc elszállásolását is meg tudja oldani. A benzines és dízeles változatok mellett két plug-in hibrid típus is rögtön elérhető lesz a piaci bevezetés kezdetétől fogva.

A HYBRID 225 egy 132 kW-os PureTech benzinmotor, és egy 81 kW teljesítményű villanymotor kombinációját működteti az e-EAT8 nyolcsebességű sebváltón keresztül. Hibrid üzemmódban az összteljesítmény 162 kW 360 Nm nyomatékkal. A HYBRID 180-ban a villanymotor azonos, de a benzinmotor gyengébb (110kW), itt a rendszer legnagyobb elérhető teljesítménye 132 kW 360 Nm nyomaték mellett.

Az erősebbik típus 59, míg a gyengébb 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tud kinyerni a 12,4 kWh-s akkucsomagból. Alapfelszereltségként 3,7 kW-os fedélzeti töltés jár az autóhoz, felár ellenében 7,4 kW-ra növelhető a teljesítmény, így kevesebb mint két órát vesz igénybe a teljes töltés.

Az új Peugeot 308 Franciaországban megy gyártásba, forgalmazása az év második felében kezdődik.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.