Most lett csak igazán vonzó a kínai elektromos kombi

A kínai SAIC autógyártó konszernhez tartozó MG tegnap két újdonsággal lepte meg a villanyautóra éhező európai vásárlókat, melyek a gyártó stílusvilágának és elektromos technológiájának következő generációját hordozzák. Az egyik a Marvel R SUV (erről egy másik cikkünkben írtunk részletesebben), a másik pedig a világ legelső teljesen elektromos kombijaként beharangozott MG5 Electric.

Ez utóbbi felvet néhány kérdést, ugyanis a történetéhez hozzátartozik, hogy az autót már tavaly tavasszal bejelentette az MG, sőt, a hivatalos bemutatóra is sor került, szeptember óta pedig az Egyesült Királyság lakói már rendelni is tudták a piaci űrt betöltő villanyautót. Mivel azonban eddig nem hallottunk róla, hogy a kiszállítások is megkezdődtek volna, ráadásul az MG Motor Europe igazgatói sem említik a forgalmazott modellek között, elsőre azt gyanítottuk, hogy a koronavírus miatt, vagy esetleg érdeklődés hiányában a márka teljesen átugrotta ezt a generációt, és csak a tegnap bemutatott új változat gurul az utakra. Ezt cáfolja, hogy az MG Motor UK honlapján továbbra is a régi MG5 EV szerepel, ami arra utal, hogy a vállalat külön kezeli az Egyesült Királyságot más európai piacoktól, és két különböző változatot is értékesíteni fog a kontinensen a villanyautóból.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kínai gyártóé lehet az első kombi villanyautó Európában

Az új MG5 Electric külső dimenziói 4544 mm (tengelytáv: 2665 mm) x 1811 mm x 1513 mm, ami azt jelenti, hogy csak szélességében ment össze egy keveset az elődjéhez képest. A csomagtér-kapacitását hiánytalanul megtartotta, 578 liternyi helyet kínál az utasok cuccainak, de 1456 liter helyet is el lehet foglalni a hátsó ülések lehajtásával. Vontatva 500 kilót bír el a kombi, a tetősínjein pedig 75 kiló szállítható biztonságosan.

A dizájn mellett az autó teljesen új elektromos hajtást hozott magával, a teljesítmény eléri a 135 kW-ot 280 Nm nyomatékkal. A hatótáv is nőtt, immár 400 kilométert is meg lehet tenni teljesen feltöltött aksival WLTP-ben mérve. AC-n háromfázisú 11 kW-tal tölthető, DC-n pedig fél órát vesz igénybe a 80%-os gyorstöltés. A modellt Vehicle-to-Load funkcióval látták el a fejlesztők, tehát képes más elektromos berendezéseket (akár autót is) tölteni.

A piaci bevezetés idén októberben indul, további részleteket akkortájt mond a vállalat. Az MG ZS EV és az EHS PHEV jelenleg az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Dániában, Hollandiában, Franciaországban, Belgiumban, Luxemburgban, Izlandon, és Ausztriában vásárolható meg, de hamarosan az olasz, német, spanyol, portugál és svéd piacokra is betörnek.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.