A kínai SAIC autógyártó konszernhez tartozó MG tegnap két újdonsággal lepte meg a villanyautóra éhező európai vásárlókat, melyek a gyártó stílusvilágának és elektromos technológiájának következő generációját hordozzák. Az egyik a Marvel R SUV (erről egy másik cikkünkben írtunk részletesebben), a másik pedig a világ legelső teljesen elektromos kombijaként beharangozott MG5 Electric.
Ez utóbbi felvet néhány kérdést, ugyanis a történetéhez hozzátartozik, hogy az autót már tavaly tavasszal bejelentette az MG, sőt, a hivatalos bemutatóra is sor került, szeptember óta pedig az Egyesült Királyság lakói már rendelni is tudták a piaci űrt betöltő villanyautót. Mivel azonban eddig nem hallottunk róla, hogy a kiszállítások is megkezdődtek volna, ráadásul az MG Motor Europe igazgatói sem említik a forgalmazott modellek között, elsőre azt gyanítottuk, hogy a koronavírus miatt, vagy esetleg érdeklődés hiányában a márka teljesen átugrotta ezt a generációt, és csak a tegnap bemutatott új változat gurul az utakra. Ezt cáfolja, hogy az MG Motor UK honlapján továbbra is a régi MG5 EV szerepel, ami arra utal, hogy a vállalat külön kezeli az Egyesült Királyságot más európai piacoktól, és két különböző változatot is értékesíteni fog a kontinensen a villanyautóból.
Az új MG5 Electric külső dimenziói 4544 mm (tengelytáv: 2665 mm) x 1811 mm x 1513 mm, ami azt jelenti, hogy csak szélességében ment össze egy keveset az elődjéhez képest. A csomagtér-kapacitását hiánytalanul megtartotta, 578 liternyi helyet kínál az utasok cuccainak, de 1456 liter helyet is el lehet foglalni a hátsó ülések lehajtásával. Vontatva 500 kilót bír el a kombi, a tetősínjein pedig 75 kiló szállítható biztonságosan.
A dizájn mellett az autó teljesen új elektromos hajtást hozott magával, a teljesítmény eléri a 135 kW-ot 280 Nm nyomatékkal. A hatótáv is nőtt, immár 400 kilométert is meg lehet tenni teljesen feltöltött aksival WLTP-ben mérve. AC-n háromfázisú 11 kW-tal tölthető, DC-n pedig fél órát vesz igénybe a 80%-os gyorstöltés. A modellt Vehicle-to-Load funkcióval látták el a fejlesztők, tehát képes más elektromos berendezéseket (akár autót is) tölteni.
A piaci bevezetés idén októberben indul, további részleteket akkortájt mond a vállalat. Az MG ZS EV és az EHS PHEV jelenleg az Egyesült Királyságban, Norvégiában, Dániában, Hollandiában, Franciaországban, Belgiumban, Luxemburgban, Izlandon, és Ausztriában vásárolható meg, de hamarosan az olasz, német, spanyol, portugál és svéd piacokra is betörnek.