Az autóipart sújtó chiphiány utolérte a kínai Nio-t is – jelentette a Reuters. A cég pénteken közölte, hogy a félvezető chipek hiánya miatt öt munkanapra leállítja gyártását Hefei üzemében. A Nio első negyedéves szállítási előrejelzését szintén mintegy 19 500 járműre csökkentette, szemben a korábban várt 20-20,5 ezer járművel.
Az elmúlt hónapokban számos nagy autógyártó, köztük a Volkswagen, a Nissan, a Honda, a Renault, a GM és a Daimler is kénytelen volt visszafogni a termelést, mivel a legnagyobb beszállítóik, mint a Continental, a Valeo és a Bosch, nehézségekbe ütköztek a szükséges elektronikai eszközök beszerzésénél. A vállalatokat váratlanul érte a félvezetők globális piacán kialakult hiány.
A Toyota még januárban állította le kínai gyártósorait, a FiatChrysler Kanadában és Mexikóban állított le gyáregységeket, a Ford pedig az amerikai Kentucky államban zárta be ideiglenesen a gyárát.
Az amerikai autógyártók közül a Ford Motor arra számít, hogy akár 2,5 milliárd dollárt is elvihet idei nyereségéből a chiphiány miatti termeléskiesés, míg a General Motors 2 milliárd dollárra becsüli a hatást – írja az MTI.
A Volvo AB haszongépjármű-gyártó, svéd multinacionális vállalat kedden közölte, hogy a félvezetők globális piacán kialakult hiány jelentősen visszaveti a termelést és így nyereségét is a második negyedévben. A Volvo, amely 18 országban működtet gyárakat, áprilisban ugyancsak a termelés leállítására kényszerül.
A chiphiánynak az az oka, hogy a gyártókapacitásokat lefoglalták az olyan elektronikai fogyasztási cikkeket előállító vállalatok, mint az okostelefon-gyártók, amelyek a fejlettebb és nagyobb haszonnal eladható félvezetőket vásárolják, de a hiány kialakulásában a kínai technológiai vállalatokat sújtó amerikai szankciók is szerepet játszanak.