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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Mercedes-Benz EQS számos tekintetben korszakalkotó villanyautónak ígérkezik: a kizárólag tisztán elektromos autók alá tervezett új padlólemez a vállalatnál eddig elérhetetlen tudással jutalmazta meg a villanyautót, az akár 700 kilométeres WLTP szerinti hatótávolság sem lesz akadály vele. Azon túl, hogy az S osztály szegmensébe érkező luxusautó rendkívül aerodinamikus formát vesz fel 0,20-as légellenállási együtthatóval, a külső megjelenéséről egyelőre nem sokat tudni. Az viszont már nem titok, hogy milyen látvány fogadja majd azokat, akik bekukkantanak az ajtók mögé.

Az úgynevezett MBUX Hyperscreent már januárban bemutatta a Mercedes – ez az a 141 centiméter szélességben elnyúló, összesen 2432,11 cm2-es használható felületet kínáló hajlított, háromosztatú üvegkijelző, amely gyakorlatilag az egész műszerfalat elfoglalja. Egyik legfontosabb jellemzője a Zero Layer kialakítás, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak nem kell almenüket megnyitni, egyetlen felületen elérhető lesz minden fontosabb funkció. A hatalmas érintőfelület már önmagában is egyedülálló, de az sem gyenge, amit a németek köré építettek.

A fejlett technológiához futurisztikus és pénztárca-szaggatóan magas minőséget sugárzó elemek csatlakoznak az utastérben, egy olyan összképet eredményezve, amit eddig jellemzően csak az álmodozó dizájnerek tanulmányaiban láttunk. Természetesen az MBUX Hyperscreen extraként lesz választható az EQS-hez, akik ennél tradicionálisabb megoldást preferálnának, azok egy 12,3 colos digitális műszeregységet, és 12,8 colos központi érintőkijelzőt kapnak. A jókora érintőfelületek ellenére a Mercedes gombokat is hagyott szép számmal a kormányon és a megemelt középkonzolon is, ezek többsége valószínűleg szintén kapacitív megoldású.

Az EQS az S osztály mellett megy gyártásba a Factory 56-ban Sindelfingen városában. Világpremierjét április 15-én tartják, az európai piacokra pedig idén augusztusban érkezik.

Áprilisban bemutatják a 700 km hatótávú elektromos Mercit

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.