Keletre és nyugatra egyaránt terjeszkedik az Ionity

Az Ionity konzorcium 400 db nagy teljesítményű töltőállomás telepítését tűzte ki célként 2020 végéig. Sajnos a koronavírus világjárvány – sok egyéb mellett – a cég terveit is hátráltatta, így végül 325 működő töltőállomással zárta az évet.

Idénre olyan újdonságok is várhatók, mint a Plug&Charge fizetési rendszer bevezetése, de természetesen a telepítésekkel sem álltak le, jelenleg 337 működő és 41 építés alatt lévő töltőállomás található meg az Ionity honlapon látható térképen. Az építés alatt lévő töltőállomások jelentős része nem a már lefedett területeken fogja sűrűbbé tenni a töltőhálózatot, inkább az eddig nem elérhető régiókat célozták meg.

Európa észak-keleti régiójában egészen Tallinig lesz Ionity lefedettség (forrás: ionity.eu)

Európa Észak-Keleti régiójában Lengyelországban három, Lettországban és Litvániában 1-1, Észtországban pedig 2 töltőállomás építése van folyamatban. Az új töltőkkel elérhető lesz Varsó és Lengyelország kikötővárosa, Gdansk, Észtországban pedig egészen Tallinig autózhatnak kizárólag az Ionity hálózatát használva a villanyautósok.

Nyugat-Európában Spanyolország nyugati régiója (7 db töltőállomás), valamint Portugália (4 db töltőállomás) jelenti a leginkább látványos fejlődést, 2 új töltőállomásnak köszönhetően pedig Olaszország déli része is könnyebben elérhetővé válik. A térképre ránagyítva vagy az útvonaltervezésre kattintva már az építés alatt álló töltőállomások pontos címe is megismerhető.

EZT OLVASTAD MÁR?  Vezeték nélkül töltik a Jaguar villanyautóját Osloban
Spanyolországban 7, Portugáliában 4 helyszínen épül új Ionity töltőállomás (forrás: ionity.eu)

Sajnos Európa dél-keleti régiója, így Kelet-Magyarország, hasonlóképpen Szlovákiához és Lengyelországhoz, egyelőre nem került fel a térképre, ahogy Románia, Bulgária, Szerbia vagy Horvátország déli részén sem található Ionity töltőállomás. Az összesen tervezett 400 töltőállomásból 22 helyszín egyelőre még nem ismert, így némi remény még van arra, hogy ne csak Nyugat-Európa felé használhassuk az akár 350 kW töltési teljesítményre képes töltőket.

A maximális teljesítményüket 800 voltos feszültségen leadó töltőket a Porsche Taycan mellett hamarosan egyre több típus tudja majd jól kihasználni, a küszöbön ugyanis a dél-koreai gyártók offenzívája. Az e-GMP padlólemezre épülő Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 és a Genesis új tisztán elektromos modelljei egyaránt 800 voltos töltőkön tud majd 18 perc alatt 80%-ra tölteni.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.