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
auto
2024. 04. 27. szombat

Visszatérhet a Renault az elektromos autóinak akkumulátorcserés megoldásához, írja az Autonews hírportál Luca de Meo vezérigazgató szavaira hivatkozva. A francia autógyártó egykoron úttörő volt az akkucsere koncepció alkalmazásában: 2008-ban az izraeli Better Place start-uppal közösen megnyitotta első akkumulátorcserélő állomását, ahol a Renault Fluence villanyautó vásárlói kábeles töltés helyett villámgyorsan egy másik, feltöltött szerkezetre cserélhették lemerült aksijukat. Az akkucserés megoldás azonban nem hozta a várt eredményeket, és a Better Place 2013-as csődje a projekt végét jelentette.

Better Place csereállomás, Forrás: Wikipedia

A vezérigazgató azonban a Financial Times Future of the Car konferenciáján arról beszélt, hogy izgalmas lehetőségnek látja az akkucsere visszavezetését. Erre utaló jeleket már korábban is láthattunk: tavaly az autógyártó bemutatta az alakváltó Morphoz koncepciót, amelynek rövidebb változata egy 40 kWh-s akkut használ, ám a jármű képes megnövelni a tengelytávolságát, így egy 50 kWh-s csomag is befér alá. A Morphoznál tehát az akkucserét a nagyobb hatótávolság elérése indokolja, ám a Renault hozzáteszi, hogy ezúttal nem emiatt fontolgatja az akkucseréhez való visszatérést. A jármű és az akkumulátor ilyesféle szétválasztása sokkal inkább az aksi második, és az azutáni életei miatt fontos, egy, az akkumulátorok újrahasználatát és újrahasznosítását célzó ökoszisztémában hasznos, ha könnyedén kivehetők az akkuk. Luca de Meo szerint üzleti szempontból előnyös lenne ez a lépés, ezért a Renault mérnökei elkezdtek dolgozni a legjobb megoldáson az eredeti ötlet felélesztéséhez, a döntés azonban még nem végleges.

Alakváltó villanyautót mutatott a Renault

Az akkucsere-állomások fellegvára Kína, ahol már szabványosítani is szeretnék ezt a technológiát. A NIO állomásai mindössze 3 perc alatt szerelnek teljesen automatizált módon új aksit a padlólemezbe, s ez a folyamat már több mint kétmilliószor megismétlődött az autógyártó vásárlóinak kiszolgálása közben. A NIO ráadásul még idén beteszi a lábát Európába is, ahova akkucsere-infrastruktúráját is magával hozza – Norvégiában már az év vége előtt üzembe állítják az első ilyen állomásokat.

Új villanyautó technológiával tör be Európába a kínai NIO

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.